/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken laptop skal jeg købe ?
Fra : Husalfen
Vist : 757 gange
20 point
Dato : 19-06-08 10:24

Har efter lidt tids søgen frem og tilbage fundet frem til to bærbare jeg overvejer at købe:

Zepto Znote 6024W KR 6.392,75

Intel® Core™ 2 Duo-processor T8100 (2,10 GHz)
2048MB (1x2048) DDR2 667/PC5300 SODIMM
120GB 7200rpm SATA Harddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
DVD-RW / CD-RW
DK tastatur layout, Sort
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6024W
Miljøafgift
6 Cell batteri til 6X24 / 6X25
Intel® GMA X3100
Manual 6024/6224/6324
Online rabat 6024 Power
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 64bit - DK + Office Ready

Asus A8Sc Kr. 6.099,00

Processor:
Intel Core 2 Duo T7100 / 1.8 GHz
Flerkernet teknologi:
Dual-Core
64-bit Computing:
Ja
Data-bushastighed:
800 MHz
Chipsættype:
Mobile Intel PM965 Express
RAM:
Installeret størrelse:
1 GB / 4 GB (maks.)
Teknologi:
DDR II SDRAM - 667 MHz
Konfigureringsegenskaber:
1 x 1 GB
Harddisk:
160 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Type:
DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM
8-i-1-kortlæser
Skærmtype:
14.1" TFT
Maks. opløsning:
1440 x 900 ( WXGA+ )
Grafikprocessor/leverandør:
NVIDIA GeForce 8400M G TurboCache understøtter 384MB
+diverse standaard udstyr - kamera, mic etc

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 19-06-08 10:48

Det kommer jo an på hvad du skal bruge den til?

Fordelen ved Zepto er at de bliver lavet i Danmark og i tilfælde af problemer er der ingen der slår på dem på rep tid.

Du kan se maskinerne live enten i Zeptos egne butikker eller i den nærmeste Sonofon butik

Godkendelse af svar
Fra : Husalfen

Dato : 19-06-08 10:50

Hejsa - jeg skal bruge den til generel surfning, studie, film etc. Vil gerne have en computer der præsterer rimeligt, og må indrømme jeg selv hælder til zetop'en

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-06-08 11:05

Arbejder lige nu på Zepto og har købt mange Zepto til erhvervsbrug. God computer og godt firma - selv om de har vokseværk

Vil helt afgjort vælge Zepto af de to nævnte. Den eneste jeg selv kunne finde på at købe ud over Zepto er HP.

Kommentar
Fra : Husalfen

Dato : 19-06-08 11:14

Mit eneste problem jeg har med at skulle købe en zepto er at jeg indtil i nat har haft en zepto. Denne afgik ved døden i nat, og generelt har den været fyldt med problemer. Tastatur der ikke virkede, touchpad der var hyperfølsom, grafikkort der gik i stykker, bundkort der stod af, er de fejl jeg kan huske. Men derudover skal det siges at jeg har været ovenud tilfreds med com'en i de perioder den har virket. Supporten/rep har til tider været lidt for langsom til min smag, men tingene er dog blevet lavet.
Det skal nævnes at com'en var en af zeptos første modeller, og derfor har den nok haft en del børnesygdomme, som jeg nu håber de har fået rettet. (placering af grafikkort og tastatur på bundkortet, hvilket resulterede i at begge dele gik i stykker. Var åbenbart et generelt problem på den type bundkort)

Til trods for alle disse ting har jeg bestilt zepto'en. Har simpelthen ikke kunne finde en lign. computer i samme prisgruppe. Krydser nu fingre for at Zepto har fået løst problemet med bundkortet, ellers er der denne gang tegnet en all-risk forsikring, og så kan de få den lige tilbage i hovedet :)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-06-08 11:17

Tror du har ret i det med de tidlige modeller. Min søn har (havde) en af dem med nogle af de samme problemer, men på de senere årgange har jeg ikke oplevet noget af det. Held og lykke med den.

Kommentar
Fra : Husalfen

Dato : 19-06-08 11:20

Mange tak - nu må vi så bare håbe de får den samlet hurtigt så jeg kan få mit legetøj hjem :D
Kan du ikke lige smutte ned i produktionen og give dem et los bagi ? ;)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-06-08 11:21

Ville gerne, men der er en 4 timers biltur derover

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-08 11:25

Der står lige nu i Sonofon Butikken et super tilbud, fra Zepto

3415W, kan ikke huske konfigurationen men den står til 5999 i butikken og 8400 på nettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-08 11:41

Tja - jeg har også været ude og næsten vende hver en sten omkring de bærbare og beslutter mig nok for en 3215 da jeg ikke skal spille men bare lege med styresystemerne Vista / XP / ubuntu
den kan jo købes uden styresystem så man kan bruge sit eget.

Ps. Læg lige mærke til at 6024w ikke har Crystal Clear skærm.