/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Opmuring af gavl...
Fra : groenbech
Vist : 7763 gange
20 point
Dato : 17-06-08 22:20

Hej!
Jeg bor i et hus med første sal og overvejer at få muret gavlene op i stedet for de nuværende træ-gavle.
Er det et meget voldsomt og dyrt projekt at få en murer til at lave? Nogen idé om prislejet?

På forhånd tak!

/Michael

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-06-08 00:00

Det kommer en del an på om murstenen skal stå rå, om det er vandskuret eller pudset.
Det burde under alle omstændigheder være en ret simpel opgave.
Hvorfor vil du have gavlene muret?

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 20 point
Dato : 18-06-08 05:14

prisen kommer mget an på hvordan din gavl er , er den ikke ret høj er det nok med en halvstensmur , men er det en høj gavl kan det være du også skal have en bagmur med op for at den kan holde , det må du få en murer til at vurdere , få et tilbud , det koster ikke noget

men som en tommerfingerregel kan du regne med 65 sten pr m2 til en halvmur og det dobbelte hvis der skal bagmer op også , og regn med ca 8-10 kr pr sten inc arbejde

Kommentar
Fra : groenbech

Dato : 18-06-08 08:05

Hej!
Tak for svarene!
Grunden til at jeg overvejer dette projekt er at jeg gerne vil have pudset murene og det synes jeg er pænere hvis der ikke er trægavle.

Jeg ved ikke om gavlen er specielt høj, men det må en murer få lov til at vurdere :)

Endnu en gang tak!

Godkendelse af svar
Fra : groenbech

Dato : 18-06-08 08:06

Tak for svaret bredker.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-06-08 15:14

hej Michael

Hvor er du fra i landet. ? jeg vil da gerne komme med et tilbud.

Mvh

Murerfirmaet Kasper Solgaard

Kommentar
Fra : groenbech

Dato : 18-06-08 15:27

Jeg bor i Bjæverskov (ca. 10 km vest for Køge) på Sjælland.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 18-06-08 17:48

Jeg og min kone fik lavet dette for 2 år siden. Der var tale om 2 gavle med fjernelse af et gammelt rulleskifte.

Tilbud fra muren på de to gavle var 55.000 kr - lavet som ½ stens mur og forankret på en 15x5 lægetskelet med 60 cm i mellem. der var tale om et 50 graders tag hvor der også var 1 og 2 vinduer i gavlene.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-06-08 21:16

puha det var langt væk

Jeg er fra fredericia. så det er lige langt nok at køre.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-06-08 21:17

men god vind med projektet.

men vil sige at de 55.000,- lyder som en ok billig pris.