/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Foto med en tekstrude under.
Fra : 1991
Vist : 590 gange
300 point
Dato : 17-06-08 12:08

Hej

Findes der en metode til at sætte en TEKSTBOKS under de forskellige fotos
som jeg har liggende massevis af.
Altså - jeg har et bibliotek kan jeg her sætte en LILLE tekstboks under hvert foto ?
På en nem og sikker måde.
Bruger Photoshop Element 5.0 og PSP.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 12:11

mener denne kan
http://www.xnview.com/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 13:29

Med dette program kan du sætte txt på billederne.
Txt størrelse/farve/bogstaver efter eget valg(alt efter hvad for fonts du har på din pc)gennemsigtighed af samme,
kan sættes i alle hjørne venstre/højre eller center top bund og så kan man gøre det på lige så mange billeder man vil på en gang (batch convert) og en masse
andre fede ting,rammer/kanter om billeder o.v.s o.v.s
o.v.s
Samtidigt er det en billede browser.
FastStone Image Viewer

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Gratis
Det er et af de bedste freeware programmer jeg har haft fat i.
Vis det er noget så skal jeg nok forklare hvordan du gør.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 13:35

Den er på dansk i en ældre version men jeg bruger
FastStone Image Viewer 3.5 2008-01-15

English Version

Den er nyere,jeg ved ikke om den er bedre end den med dansk sprog.
Det vil tage hele dagen at forklare hvor mange ting dette program kan,kan også sætte mange små billeder sammen til et stort Wallpaper og
meget mere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 13:52

Dette screen capture program kan sætte bokse neden under
billedet(ikke på) med dens editor,men desværre kun på et
af gangen.

http://manse9933.dk/sub/temp/FSCaptureSetup53.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 14:00

Kan laves meget bedre f.eks. uden kanter og i andre farver o.s.v
Eks:

http://manse9933.dk/sub/temp/sub/temp/bla_bla.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 14:02
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 14:06
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-08 14:21

Lavet med FastStone Image Viewer,kan batch konverterer,kan
laves på et utal af måder,f.eks. direkte på billedet uden boks.
http://manse9933.dk/sub/temp/tja_tja.jpg
Nå videre i dagens dont.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-08 14:52

I elements 5,0, kan du gå ind i den funktion der hedder "image", derefter "resize", vælg "canvas" og lav et tomt felt under billedet, hvor du så kan skrive teksten...bagefter gemmer du bare billedet som du plejer når du har brugt programmet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-06-08 18:08

Har du ikke Publisher? Her gøre der nemt og hurtigt.

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 18-06-08 12:37

Prøv at læse indlægget fra fotowig d. 16-06-08 12:01 igen.
Han har noget at "ha det i" – med det han siger.
Jeg ville ha sagt det samme hvis jeg kunne have formuleret det.
Desuden ville jeg også have været på "Herrens Mark" mht. kamera køb, hvis jeg ikke havde haft seriøs rådgivning, af folk der ikke skal tjene penge på mig!

Ja der er mange billige og også gode "fotografiapparater" - på tilbud og med fantastiske reklamer. De tager udmærkede billeder. Det er lige før de selv hopper ned i tasken og man får dem NÆSTEN gratis på tilbud.

Men - - - hvad er det du vil? Du "har altid fotograferet meget" - Så hvis det er en interesse du tænker på er blivende i dit liv. Som du vil ofre lidt mere tid på, end bare at tage familiefotografier til festlige lejligheder, - men lidt mere end det - og helst have mere kontrol over hvad det er der kommer på "billed/skærmen" det, så skal du ud i noget andet end et tilbuds fotografiapparat fra Bilka.

Et kamera er næsten at sammenligne med Lego - man kan købe dele til det (når man har råd) - Extra Flash, nye linser, og mange andre dimser.

Men hvis du køber et Canon kamera hus - kan du ikke bruge Nikon optik.

Jeg har selv samme forløb som dig - fotograferet et helt liv - med alskens underlige kamera´er.
har også haft flere forskellige digi cams´ - jeg er til Canon.

Uden at fordømme d andre mærker

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 18-06-08 12:38

sorry forkert tråd

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 16:04

Hej manse
Kan du ikke lige forklare det her nærmere ( kan batch konverterer,kan
laves på et utal af måder,f.eks. direkte på billedet uden boks.

Jeg har hentet pogrammet og det er da et super program... jeg vil gerne lige forsøge det du har beskrevet,,,
Venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 20-06-08 16:32

Klik på et billede i en mappe(vis du har sat programmet til standart billede browser,asossieret fil formaterne til programmet) eller klik på File>Open og browse frem til en/den mappe du har billederne i som du vil konverterer og
åben et billede,så går du op i Tools>Batch convert /Rename,når den boks åbner
så kan du lægge alle de filer som du vil konverterer over i venstre rude/boks,når
du har gjort så vælger du en mappe hvor du vil lægge de konverterede billeder i>
"Output Folder" og vælger filformat som de skal gemmes i "Output format"
Så kliker du på>Advanced Options og går til>fanen text og sætter mærke i Use Text nu kommer der en masse mulighedder frem,ligesom i en txt editor,leg lidt og
spørg vis du vil vide mere,du kan f.eks. gøre en masse ændringer på en gang ved
at vælge faner og sætte flueben i de forskællige bokse,så kommer der indstillinger frem.
Når du har skrevet og lavet dine ændringer og indstillinger så klikker du på>OK
og så på>Start og det hele kører,vær lige opmærksom på om du har sat flueben i
rename,vis der er det såm bliver de alle omdøbt,fjern det vis de ikke skal omdøbes.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-08 16:36

mangel på bogstaver og stavefejl er gratis indtil den 22/06/08 derefter koster det høflighed

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-08 16:38

Originalerne sker der ikke noget med vis du vælger en anden mappe end hvor de kommer fra,lo og gik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-08 16:47

Dagens bonus:
associeret
o.s.v

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 17:00

Hej Manse
Tusinde tak, Har ikke tid til at prøve lige nu, men det lyder da ikke spor indviklet. Det har du forklaret godt.. giver lige en tilbagemelding hvordan resultatet blev.. Plejer som regel at finde ud af det til sidst.. Det er et vældig godt program, bedre end Picasa fra Google..
Atie

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 27-06-08 09:12

Tak for svaret Manse9933.

Det vil jeg arbejde med.