/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
FLOTTE BILLEDER SØGES!! OSV...
Fra : DksPerfekte
Vist : 960 gange
50 point
Dato : 16-06-08 20:32

Heej alle! Jeg har et pogram så jeg kan lave Tema'er til min mobil.. jeg kunne godt bruge nogle forskellige billeder osv. SÅ! Hvis nogle sidder derude og KENDER en god SIDE hvor der er en masse forskellige BILLEDER ogsv.. Så skriv GERNE! Tak på forhånd
Mvh. Miig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 20:33

google billeder leverer hvad du ønsker

Kommentar
Fra : DksPerfekte

Dato : 16-06-08 20:34

Nej ik fra google.. men ja hm.. fx. en hjemmeside med gode heste billeder, fantasy billeder. eller blomster osv... :D kender godt google men hvis nu ik kendte en go hjemmeside. :D
svært at forklare med ja...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-06-08 20:35

Her er der en masse flotte billeder:
http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=date

mvh klaudi

Kommentar
Fra : DksPerfekte

Dato : 16-06-08 20:42

Mange tak det var li sådan en side jeg mente! :D

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 16-06-08 20:43

HUSK ''COPYRIGHTS''_______

Kommentar
Fra : DksPerfekte

Dato : 16-06-08 20:44

Hvad mener du med Copyrights??

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 16-06-08 20:44
Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 16-06-08 20:45

Citat
_____________________aner det ikke_______________

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 16-06-08 20:47

Hvad mener du med Copyrights??
Citat
_____________________aner det ikke_______________

SPøerg andre der stæler-----

Kommentar
Fra : DksPerfekte

Dato : 16-06-08 21:08

Slap dog af? Ved jo ik hvad du mener.. men nej stjæler dem jo ik? Hvis man ik vil lade folk kopier ting skal man ik sætte det ind og nej hvis der står det er forbudt gør jeg det jo heller ikke! Så styr dig lige og ta' og slap af!!!!
OG I ØVRIGT KAN DU IK STAVE!
Citat: Spøerg andre der stæler
Og i virkeligheden hedder det!: Spørger andre der Stjæler!
såå.. HA HA Kom igen LOSER!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-08 21:26

Hvis man vil rette stavefejl er det nok bedst selv at kunne stave osv.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-06-08 21:55

sÅ___daN sKIderIKKer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 21:56

Citat
HA HA Kom igen LOSER!

Fej for din egen dør brormand !!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 21:59

jej ka oxo stavre

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-06-08 22:00

Citat
DksPerfekte

I hvad????????

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 22:04

Citat
jej ka oxo stavre

Det er da godt du har lært at gå

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 22:08

gå ?
jeg stavrer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 22:09

nåååå ja det er jo det du gør

Kommentar
Fra : achton

Dato : 16-06-08 22:13

Lidt naturbilleder.

Hestens afkom kaldes føl.

Ænders afkom, ællinger.

Rådyrs afkom, rollinger.

Flotte motiver til mobilen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 22:14

Hvad hedder svanens "unger" ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 22:35

Citat
Hvad hedder svanens "unger" ???

Dyne Larsen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 23:03

Citat
Dyne Larsen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-06-08 23:03

Svanens unger:

Svanneker, svællinger

Iflg mit gamle leksikon

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 23:12

Det var godt
Citat
svællinger

Jeg har væddet og de kloge hernede siger at det er der ikke noget der hedder ! TAK granner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-08 23:23

Svanens unger hedder da "grimme ællinger"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 23:28

trillinger blir til
tællinger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 23:29

når de blir gamle er det bare kællinger.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-06-08 23:40

Eller kønne kællinger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 23:48

eller skønne skrællinger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-08 00:30

Citat
Slap dog af? Ved jo ik hvad du mener.. men nej stjæler dem jo ik? Hvis man ik vil lade folk kopier ting skal man ik sætte det ind og nej hvis der står det er forbudt gør jeg det jo heller ikke! Så styr dig lige og ta' og slap af!!!!

Der behøver IKKE stå det er forbudt at kopiere/låne/stjæle/bruge på sin egen hjemmeside...billeder som man finder på andre sider, for det er forbudt i følge loven....og altså ikke bare noget med "Hvis man ik vil lade folk kopier ting skal man ik sætte det ind ".

Man må ifølge loven om ophavsret KUN låne/kopiere o.s.v. hvis der står man må.

Alle har som hovedregel ophavsret til sine egne billeder, også dem der er lagt ind på hjemmesider, hvilket betyder at andre ikke må tage dem og offentliggøre dem nogen som helst steder.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-06-08 00:31

Der er ikke noget der hedder "Svællinger"!

Selv om Svaner er andefugle og man derfor kunne tro, at de kunne have et "fedt" navn til deres unger (ligesom gæssene og ænderne har!), så er der altså ikke noget der hedder "Svællinger".
Svanen må, ligesom de fleste andre fugle, nøjes med at få påsat "unger" efter deres artsnavn, når deres afkom omtales.
"Svaneunger" lyder måske ikke så spændende og sødt. Men traneungerne, hejreungerne og Musvågeungerne har på den side aldrig klaget!
(Trællinger, Hejlinger og Muslinger ville nok også forkludre det hele...)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-06-08 00:53
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-06-08 07:49

Omvendt Dova.

Hvis du ikke har gjort opmærksom på, at du har tænkt dig at udøve din Copyright (et lille c i en cirkel eller i klar tekst), så gås der ud fra, at billeder m.m. er fri til brug/kopiering.
Dog ikke hvis billederne har en f.eks. personlig karakter.
Men det er svært at skelne, hvad der er "ret og vrang" i disse sager (der har været adskillige af dem i retten).
Bare spørg Se & Hørs chefredaktør

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 08:01

Citat
Hvis du ikke har gjort opmærksom på, at du har tænkt dig at udøve din Copyright (et lille c i en cirkel eller i klar tekst), så gås der ud fra, at billeder m.m. er fri til brug/kopiering.

Helt forkert.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-08 10:01

Citat
Omvendt Dova.

Absolut IKKE

For det første eksisterer begrebet "copyright" ikke på dansk..det gør derimod OPHAVSRET

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11808

Og for det andet er ophavsret ikke noget man skal gøre opmærksom på, men noget man automatisk har.

At mene,
Citat
så gås der ud fra, at billeder m.m. er fri til brug/kopiering

Det vil være det samme som at påstå, at det er okay at stjæle en bil bare fordi den står på gaden, eller at voldtage en kvinde, fordi hun tilfældigvis er inden for rækkevidde

I alle tilfælde tilraner man sig noget man ikke er beretttiget til at bruge.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-06-08 11:42

Nu er et alment tilgængeligt billede vel ikke ligefrem et (kunst)"værk".
Du vil aldrig kunne påberåbe dig ophavsret til et billede af Mols Bjerge taget på ferieturen.
Men du kan gøre opmærksom på det via det lille c i en cirkel, som er det internationale symbol for Copyright=ophavsret (hvis vi absolut skaL være så danske).
Citat
Men det er svært at skelne, hvad der er "ret og vrang" i disse sager (der har været adskillige af dem i retten).
som sagt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 11:58

Citat
Du vil aldrig kunne påberåbe dig ophavsret til et billede af Mols Bjerge taget på ferieturen.

Jo man kan.

Citat
Men det er svært at skelne, hvad der er "ret og vrang" i disse sager (

Det er ikke svært, der findes klare regler og love.

http://www.infokiosk.dk/sw9430.asp

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-06-08 13:06

Citat
Må jeg kopiere billeder og fotografier?
Svar:
Du må godt tage en analog kopi af et billede eller et fotografi til privat brug, mens digital kopiering kun må finde sted til personlig brug for dig selv eller din husstand.

citat fra dit eget link Tell

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-08 14:58

Citat
Du vil aldrig kunne påberåbe dig ophavsret til et billede af Mols Bjerge taget på ferieturen

JO, det ka´n man, for ophavsretten har man helt automatisk.

Citat
Må jeg kopiere billeder og fotografier?
Svar:
Du må godt tage en analog kopi af et billede eller et fotografi til privat brug, mens digital kopiering kun må finde sted til personlig brug for dig selv eller din husstand.

citat fra dit eget link Tell

Ja......forstået på den måde, at selv om der er ophavsret på, må du gemme en kopi af billedet i din egen computer...du må printe det ud og hænge det på din egen væg.

MEN..du må ikke tage billeder og offentliggøre dem på din egen hjemmeside, i aviser, bøger blade o.s.v..
Du må ikke tage billeder og bruge dem kommercielt (tjene på dem). F.eks. et billede af Mols bjerge, må du ikke få lavet til et postkort for at sælge dem, medmindre det er et billede du selv har taget....og her mener jeg ikke "taget" stjålet på en hjemmeside......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 15:34

Citat
Hvor længe gælder ophavsretten?

Ophavsretten varer som hovedregel i 70 år efter ophavsmandens dødsår (§ 63). Ophavsmandens arvinger overtager ophavsretten efter hans død.(§ 61).

Ved fotografier skelner man mellem fotografiske værker og fotografiske billeder. I praksis kan man ofte gå ud fra den tommelfingerregel, at professionelle fotografer laver fotografiske værker. Røntgenbilleder, satellitfotografier og enkeltbilleder i film og tv-programmer er eksempler på fotografiske billeder.

Fotografiske værker følger hovedreglen om i 70 år, mens ophavsretten for billederne kun gælder i 50 år efter udgangen af det år, hvor billedet blev fremstillet (§ 70).

Ophavsretten for udøvende kunstnere og de særlige rettigheder for producenter og radio og tv-stationer gælder i 50 år efter udgangen af det år, da fremførelsen eller optagelsen fandt sted (§ 65, § 66, § 67 og § 69).

De personlige rettigheder, det vil sige retten til kreditering og respektretten, forældes ikke (§ 75).

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03171395?OpenDocument

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 18:10

Har i ikke andet og lave om dagen end og skrivi her
Find jer et arbejde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 18:15

Arbejde ?

Er du helt normal.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 18:16

Negeriabreve og fru Arafat sender masser af gysser.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 18:19

Citat
Er du helt normal.?

Nej jeg har arbejde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 18:20

Stakkel.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 18:23

Citat
Stakkel.

Jaaa men jeg har nok mere i pengepungen en dig der nasser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 18:24

Næh det tror jeg ikke.
Jeg snyder og bedrager så det står efter.
Folk er dummere end man tror, de hopper på hvad som helst.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 18:27

En flygning får mere end dig fordi deres mad er dyrer end din da de skal ha den nede fra deres land

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 18:29

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 18:47

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 19:05

Jaaa sådann er det betterøv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 19:11

ja det kan man sige storerøv.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 19:13

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-08 19:24

Der er da vist gået "GED" i et eller andet her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 20:35
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-08 22:14

flot billede

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-06-08 09:58

DksPerfekte kan nok bruge det i mobbilen.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 21-06-08 15:14

Klaudi
Du har jo samme brede smil som det der æsel øeh får.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-08 15:31

Næe det er bredere

Kommentar
Fra : DksPerfekte

Dato : 22-06-08 13:35

Ok når i alle sammen er sådan nogle spader som ik har andet og lave end at bæande jer, og svine andre folk til så luk dog..! Slette det her spørgsmål nu da alle i FLIPPER ud over DET MINDSTE LILLE SPØRGSMÅL! SÅ SLAP DOG AF OG FÅ ET LIV!

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 13:38

Citat
Ok når i alle sammen er sådan nogle spader som ik har andet og lave end at bæande jer, og svine andre folk til så luk dog..! Slette det her spørgsmål nu da alle i FLIPPER ud over DET MINDSTE LILLE SPØRGSMÅL! SÅ SLAP DOG AF OG FÅ ET LIV!

Vi elsker osse dig.

Kommentar
Fra : Blogtrend

Dato : 26-06-08 21:36

Har du forsøgt dig på sider som www.dreamtime.com og lignende...?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-08 14:40

Citat
Ok når i alle sammen er sådan nogle spader som ik har andet og lave end at bæande jer, og svine andre folk til så luk dog..! Slette det her spørgsmål nu da alle i FLIPPER ud over DET MINDSTE LILLE SPØRGSMÅL! SÅ SLAP DOG AF OG FÅ ET LIV!

Send en ansøgning og se om du kan få dine skolepenge tilbage.

Annuller spørgsmålet
Fra : DksPerfekte

Dato : 05-07-08 17:18

jeg må anullere dette da folk (VOKSNE) kun kunne komme med grimme kommentare til mig!!