/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Vista bærbar på trådløs xp net
Fra : janps
Vist : 1447 gange
179 point
Dato : 12-06-08 21:26

Jeg kan ikke få min bærbare Vista til at fungere trådløst med min stationære xp-pc og f.eks skrive ud på printeren der er tilsluttet den stationære. Jeg kan ind i mellem godt få forbindelse til internettet, men den hopper tit af. Jeg kan godt finde netværketpå den bærbare og den siger oven i købet at signalstyrken er meget god, men jeg kan ikke koble mig på printeren. Når jeg går ind på printeren siger den 'midlertidig afbrudt'. Jeg har konfigureret netværket som et 'privat netværk' og navngivet det 'Workgroup'.

Hilsen janps

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-06-08 21:29

Hvis printeren er tilsluttet en anden computer og du gerne vil benytte den, så skal du først dele printeren. Det gør du ved at højre klikke på printerikonet under printer og faxenheder, klik på del printer og vælg et navn og klik OK, kan ikke lige huske om man skal mere det er længe siden jeg har brugt en printer på den måde.

Huske at den computer printeren er tilsluttet skal være tændt for at andre kan bruge den.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-06-08 22:15

Microsoft's egen guide ligger her
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727037.aspx

Håber den bringer dig videre, Jeg har ikke selv anvendt den endnu...

Takker for USP stikket er opfundet.

vh Ben

Kommentar
Fra : janps

Dato : 12-06-08 22:24

Tak for svaret, men disse ting er ok, så det må være noget andet.

Hilsen janps

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-06-08 22:45

Hmm
Lyder til at du skal ind og kigge på hvordan dit netværk køre...
Noget tyder på at der går kuk i datatrafikken... Her er jeg ikke lige den skrappeste.

Det fremgår ikke om det er trådløst eller kabel du køre...

Hvis det er trådløst kan du jo prøve om det virker på Kabel... Derved du om du skal finde fejlen i det WLAN trådløse eller LAN del af Netværet.

vh Ben

Kommentar
Fra : janps

Dato : 15-06-08 19:18

Jeg er opmærksom på alle ovenstående løsningsmuligheder. Men intet hjælper.
Kan det være en konflikt mellem den bærbare der kører Viste og den stationære der kører XP? Jeg har omdøbt netværket til 'workgroup'.
Den Bærbare kører trådløst, og den kan godt finde Den stationære. Den kan se printeren, men den kan ikke oprette forbindelsen - den står som sagt til 'midlertidig afbrudt'.

janps

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-08 19:28

kan du printe fra den computeren som printeren er direkte tilsluttet?

Kommentar
Fra : janps

Dato : 17-06-08 21:39

Ja det kan jeg godt.
Jeg har været igang i 2 timer idag - uden at det har rykket spor.
Jeg har 2 routere, dels udbyders router og dels den jeg har købt ogg sat op med trådløs accespoint. Jeg har fundet ud af at jeg ikke kan komme i kontakt med den trådløse router og jeg tror måske at den ene spærrer for den anden.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 179 point
Dato : 17-06-08 21:57

jeg har sendt et privat indlæg til dig.

Godkendelse af svar
Fra : janps

Dato : 19-06-08 22:59

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 15:05

selv tak