/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Ubuntu/kubuntu
Fra : marcussen1
Vist : 1090 gange
100 point
Dato : 12-06-08 14:09

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg finder vejledning, gerne på dansk, i brug af både Ubuntu og Kubuntu.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 14:24

Komputer for alle havd en ekstra cd med kubuntu forkleden på dansk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 14:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-08 14:46

Anvisning til live kørsel uden at installere.

Læg cd i skuffen.
start comp (den bør stå til first boot på CD)
Den booter op og du får muligheden for at vælge sprog
Gør den det ikke selv så tryk på F2
peg på Dansk og truk på enter
Hvis det er en vesion 7.10 så skal du også trykke F4 og indstille skærmopløsningen > enter
nu er den klar til at rulle ind
tryk enter og se hvad der sker........................................det tager lige lidt tid.
Har dy internetkablet tilsluttet under opstart >
kan du gå på nettet med FireFox (oppe ved den lille ræv)

Hvis du trykker på ikonet med teksten install vil den installere sig.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 12-06-08 14:57
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-08 02:34

Her er en meget udførlig begynder guide, næsten alt for udførlig men lad dig ikke skræmme af alt det læse stof, der er også billeder så du kan se noget om hvordan Ubunutu kører både som live cd og når/hvis den skal installeres: http://ubuntu.linuxin.dk/ det er den næst nyeste Ubuntu som bliver beskrevet, den nyeste er næsten som den i linket og klikker du på linket Get Ubuntu: http://www.ubuntu.com/getubuntu så er det nyeste distro som kommer frem på skærmen, Kubuntu er en variant af Ubuntu, her på Kandu er vi flest som bruger Ubuntu, bare så du ved det, hvis der er nogle flere spørgsmål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-08 02:43

Her er så lidt om Kubuntu, de går lige til at du skal klikke på Install ikonen, det behøver du ikke, du kan sagtens køre live fra cd og prøve den af: http://tuxhygge.wordpress.com/2006/08/04/kubuntu-606-guide/ det tager rimelig lang tid at indlæse en live cd, men når først styresystemet er indlæst, så kører det næsten lige så hurtig som hvis du havde installeret Ubuntu/Kubuntu

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 13-06-08 08:47

Tak for svaret o.v.n..
Bedre og tydeligere kan det vist ikke gøres. Nøjagtig hvad jeg har brug for.
Tak og mvh
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-08 12:19

Selv tak. jeg glæder mig til at høre hvordan du synes om Ubnutu