/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Multi display setup
Fra : bruuno117
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 11-06-08 22:42

Jeg sidder her med mit spritnye system med 2 asus gf8800gt top, og en asus vw222u widescree monitor, og det hele virker sådan set fint nok.

Problemet er bare at nu vil jeg gerne hooke min gamle 17" skærm med vga interface til, så jeg kan køre multi display. Jeg har prøvet at sætte begge skærme til på samme kort, og vista og nvidia driverne detekter da også begge skærme.

Problemet er bare at i nvidia kontrol panel, kan jeg kun få lov til at vælge at køre i single display!? et andet problem er også, at jeg ikke kan få den gamle 17" til at vise et billede i vista, den viser billede under boot, og den animerede skærm der viser at vista loader, men når den så går ind i vista, går skærmen i sort!? men hvis jeg vælger at køre vista i safe mode, vil den gerne vise et billede!?

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få min gamle skærm til at køre multi display i vista, det ville gøre mig pænt glad hvis jeg kunne få det til at fungere.

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 12-06-08 08:13

Hej Bruno,

Har du prøvet at højreklikke på skrivebordet og vælge personlige indstilinger/skærmindstillinger og så her vælge at windows skal udvide skrivebordet over den sekundære skærm? Og registrerer windows i det hele taget den ekstra skærm? Jeg har altid haft det indtryk at til dual monitor styring, fungerer windows egen administration ret godt. Og jeg kører da også selv med Vista og med dual monitor setup.

Håber det hjælper

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-06-08 09:16

Jeg har været ud for at Vista anvender samme / ens indstillinger på begge skærme.

Hvis den står til det skal opløsning og opdateringshastigheden understøtte den skærm der har lavest ydelse.

Det tog lidt tid før jeg fandt stedet hvor jeg kunne ændre det. Jeg mener jeg brugtet indstillinger for skærmen via skærmkortsopsætningen fra leverandør af Skærmkort "Nvidia control Panels"

De første gange jeg valgte skærm var det ligesom, indstillinger ikke blev accepteret. kan ikke huske om det var en genstart - efter indstillingsvalg der gjorde forskellen. Normalt skal man jo ikke genstarte efter ændring er skærmindstillinger.

God fornøjelse
vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-08 10:42

Dit skærmkort har nok den rigtige driver.
Men skærmen skal også have den rigtige driver.
H-klik på skærmen > egenskaber > indstillinger >
Du ser nu to skærme
vælg skærm og se om det er den rigtige eller bare en standardskærm >
avanceret > skærm > egenskaber > driver > opdatere driver > peg på den rigtige driver

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-06-08 12:33

Nu har jeg fået min gamle 17" til at vise et billede i vista, og vista registrere da også begge skærme, men problemet er at den kune vil lade mig bruge single display. Når man højre klikker på skrivebordet i vista og vælger "personlige instillinger", og derefter "skræmindstillinger" ser man kun et display ( det der er valgt som det primære). Når jeg så går ind i "nvidia controlpanel" under "set up multible displays" har jeg kun et valg, og det er "use only one display", men jeg kan sagtens vælge begge displays under "select the display you would like to use" og køre dem begge som primær skærm :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-06-08 12:39

kan det have noget med den version af vista jeg kører med, business!?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-08 13:14

Som jeg forstår det har du 2 grafikkort i samme PC
Af typen gf8800gt
Er det rigtigt forstået?

Hvis det er sådan...
Har du begge kort aktive? i din Bios opsætning?
Kan du se begge kort i Enhedshåndteringen?
Kan du tilslutte skærm til begge kort og få dem til at virke individuelt?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 13:34

Bare lige for at afslutte tråden, vil jeg lige sige at jeg har fundet problemt. Det var fordi at man åbenbart er begrænset til at køre med 1 skærm under SLI, hvis man vil køre multi display bliver man nød til at slå SLI fra. Så sådan ligger landet :/

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 13-08-08 23:56

værsgo her er lidt points!