/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Mobil bredbånd
Fra : ConniePige
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 11-06-08 12:33

Hejsa derude

Hmm...sidder her og roder rundt på nettet for at finde den bedst mobile bredbåndsløsning til min bærbare computer, men helt ærligt syntes det er lidt af en *** jungle at finde rundt i og er ærlig talt ved at være lidt rundtosset nu...

Nogen der kan hjælpe lidt der..??? evt. hvor finder jeg et billigt usb modem...mange udbydere tilbyder osse modem ja...men men...de ligger fra 600-1000 kr findes det virkelig ikke billigere...???

Connie

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-06-08 12:38

Jeg må desværre indrømem at den bedste løsning med hensyn til dækning og hastighed er 3

De vinder alle tests, til gengæld skal du være opmærksom på at forbrug over 10gb bliver fakturereret ekstra

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-06-08 12:38

ps.. Du fårr modem med for højst 200 kroner

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 11-06-08 12:42

Hej kortoververen

Hvordan finder man så ud af hvor meget man har brugt...kun via regningen...???

forresten vi har campingvogn tæt ved den tyske grænse...hvordan med nettet forbliver det på dansk net...???

Connie

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-06-08 13:25

Man kan vælge frit i indstillingerne om den må have lov til at bruge andre end 3's net. Ergo dermed kan du ikke få adgang mm det er 3's net og til danske takster!

Men der skal dælme meget til at du bruger 10GB traffik! Det svarer til omkring 2 DVD film du henter på en måned via denne forbindelse. Og jeg er nu ret sikker på at de nye løsninger er der fri traffik - Det er der ihvertfald på de 7stk jeg lige har bestilt til firmaet!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-06-08 13:34

peque

Derer ingen af de danske operatører der har fri trafik på mobil bredbånd, så læs lige kontrakten igennem

Enkelte operatører (Telia, 3) sender faktura på trafik der overstiger 10 gb

De andre (Sonofon, TDC) Forbeholder sig retten til at opsige abonnementet hvis trafikken overstiger 10 gb

Årsagen skal findes i at man har lavet en såkaldt Fraud grænse som skal forhindre misbrug og uhensigtsmæssig belastning af nettet.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-06-08 13:37

Jeps - Men det er da hvad du forhandler dig frem til - og jo jeg startede netop med at læse den kontrakt inden jeg svarede !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-08 13:40

Du skal vælge 3, det koster 300 kr om måneden. Jeg kan ikke huske hvad oprettelsen kostede.

http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/mba/

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 11-06-08 13:43

hmm...den snak tror jeg bare jeg lader jer om

3G har jo osse modem med i prisen og sammen lagt giver jeg osse her 600 kr...eller..???

Connie

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 11-06-08 13:46

M1 har et tilbud til 199 kr pr mdr. eller 299 med modem....så var det lige at jeg tænkte om modemet virkelig ikke kunne købes billigere...eller hvad...????

Connie

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-08 14:15

M1 kører på TDC's net som er det langsommeste af alle de udbydere der findes i Danmark

http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/EazyInternet/?csref=forisde_EazyInternet

Her er din løsning

99 kroner for modem og 299 pr. måned elelr 199 pr. måned og så give3r du noget mere for modem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-08 15:21

Hvis du går ind på 3's hjemmeside kan du se at de har tilbud for oprettelse incl. USB modem for 100 kr. Månedsprisen er 299. Og det er sandt.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 11-06-08 15:33

Pyyyha...skal lige lidt væk fra puteren lidt...takker for nu og vender tilbage senere igen...

Connie

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige

Dato : 15-07-08 15:19

Tak for svaret Kortoververden.