/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Fætre og Kusiner samlingssted
Fra : jomo
Vist : 922 gange
500 point
Dato : 09-06-08 09:48

ER der nogen der kan give en god ide til et sted man kan samle 60 mensker med madkurv
det er Fætre og Kusiner med børn der skal samles for første gang det skal være omkring
Randers, Århus, Ebeltoft. der skal være så man kan gå i Tørvjer dersom der bliver brug
for det også så børn kan lege.er der nogen der kender sådan et sted vilde det være fin
Venlig Hilsen Jomo.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-06-08 10:03

Hvad med dette vandrerhjem i Randers de skriver bl.a.

Vandrerhjemmet er beliggende i et parkareal, og er dermed ideelt for folk, som ønsker en by ferie i rolige omgivelser. Vi byder velkommen året rundt til skolegrupper, sportsgrupper, lejrskoler, familier og enkeltpersoner på ferie eller bare på tur
Til Danhostel Randers hører ligeledes en gårdhave, hvor det er muligt at slappe af og nyde vejret. Her er der også mulighed for at spille bordtennis på det opstillede bordtennisbord.
rsoner på ferie eller bare på tur.
http://www.danhostelranders.dk/velkommen/

Det lyder forøvrigt rigtig hyggeligt - god fornøjelse

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-06-08 13:26

Hej i tråden.

Hvor hyggeligt, det er alle tiders ide med sådan en 'Fætter / kusine-komsammen'!

Vi har holdt det i mange år, her i familien - endda på begge sider af min egen familie

Vi har altid brugt Forsamlingshuse! Vi har så skiftedes til at stå for løjerne og arrangementet, uddelt opgaver osv. (finde dato / leje forsaml.hus./ bestille mad / leg med ungerne / dække borde / afrydning / invitationer / økonomi osv. osv.)Lige fra første gang, for mange år siden, har det været med succes.

Den store fordel ved at bruge forsamlingshuse, er jo økonomien. Mange gange koster det kun ganske lidt at leje forsaml.huset, fordi nogle bor i byen. Ofte er der osse mulighed for evt. overnatning hos familie eller på en campingplads i nærheden, campingvogne / mobilhomes osv. kan man som regel få lov at placere på forsamlingshusets parkeringsplads til dagen efter (fordelen ved at nogle bor så tæt på forsamlingshuset, er at det ikke er så nemt at 'smutte' fra div. oprydning dagen efter - vi har altid gjort 'dagens derpå' til en slags ekstra festdag hvor vi virkelig har præsteret et stykke arbejde men hvor har vi dog hygget os imens ) En anden fordel ved at have nogle af deltagerne i nærheden, er jo at der er fælles morgenbord - op ad formiddagen. Det morgenbord (arbejdet med 'dagen derpå' bør osse være uddelegeret før festen) er bare så utroligt hyggeligt og ja - alle deltager med oprydningen bagefter og ingen protesterer.

God fornøjelse!

Venlig hilsen Dorthe.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 500 point
Dato : 09-06-08 15:46

Hej med dig .
Her kan du se kollonierne ved Ebeltoft hvor man kan leje det. Det er bare alletiders. Har selv været det til stor komsammen
Citat
www.kolonierne.dk/_

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-06-08 21:21

Dorthe - vil.du

øhhh, er vi ikke kusiner, såen langt ude?

eheeem, skal jeg så ikke med næste gang

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 09-06-08 21:43

Til Kamillamoster.

Jeg skal se din Dåbsatest om du hører til familin
Hilsen Jomo

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 10-06-08 11:07

takker for svarende har ikke fundet det rigtige inu Hilsen Jomo

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-08 15:02

Prøv lige at se det her dejlige sted tæt på Ebeltoft

http://www.egsmarkstrand.dk/

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 15-06-08 16:16

Er det nødvendigt med en dåbsatest?
En navneatest må vel også kunne bruges?

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-08 16:31

Hedder du da noget andet end DkwM327?

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 16-06-08 11:17

Det må da være en "begyndervittighed", Camillasmoster!
Du er da ellers "superbruger" her på kandu.

mvh
Dkwm327

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-08 13:47

Jeg blev superbruger i en ung alder, dkw

Du hedder måske noget (snart) så eksotisk, som "Jensen"?

Elleeer, navneattesten.... hmmm...

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 18-06-08 14:44

Var det rigtig eksotisk var det vel Rasmussen, men det er Hansen, som jeg mener er lige så godt.

Hvorfor dit: " Elleeer, navneattesten.... hmmm... "
Har du aldrig hørt om en navneattest ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-06-08 23:48

Jow da, dkw - sådan een, har jeg da osse

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 19-06-08 13:31

OK Camillasmoster.

Du har altså en navneattest ?

- og et sjovt lille grinende ansigt der også rækker tunge.

- Hvad er din "reelle" mening med det ansigt? - For det kan jo tydes på flere måder.

Og så mangler jeg lige svar på:

Hvorfor dit: " Elleeer, navneattesten.... hmmm... "

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-06-08 15:42

dkw - navneattesten kunne jo være, fordi du ikke vil hedde Jensen eller Hansen ect.

Du troede nok ikke, at jeg havde en navneattest, hva'.... hi hi - derfor den tunge smiley..

I rest my case....

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 20-06-08 11:29

Hej igen Camillasmoster

Jeg var uvidende om at man brugte navneattest, hvis man var utilfreds med sit navn
og ønskede det ændret. - Ligesom jeg også var usikker på betydningen af " tunge-smilet".

Jeg gik ud fra at navneattest kun blev brugt, når man aldrig var blevet døbt,
da man så får en navneattest i stedet for dåbsattesten.

Så i dag lærte jeg også noget nyt, uanset min høje alder som nærmer sig mit 130-års-mål.

mvh.
DkwM327.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-06-08 14:14

Tungesmilet= række tunge - kærligt dril - æv bæv buh... fis og ballade hi hi

Jo, jeg havde ikke fået min mors mellemnavn, så det rådede jeg bod på, da jeg flyttede hjemmefra.

That's all.....

Det er dejligt, at man kan blive ved med at lære noget

Hanne

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 20-06-08 18:19

Du har ret Hanne.

Ja jeg har "uofficielt" smidt mit og min morfars og mit fælles fornavn væk.

Steen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-06-08 21:13

Oki, dkw - sådan går det jo nogle gange.

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : jomo

Dato : 16-07-08 08:54

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-07-08 10:46

Jammen det var så lidt. Håber i får en god fest