/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
trådløs router virker ik mere?
Fra : tiemaster
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 07-06-08 20:31

min trådløse forbindelse er pludselig holdt op med at virke. min bærbare og mobil kan sagtens finde den og der er fuldt signal men kan ikke logge på mere...... nogen der har et godt råd.
har prøvet at reset..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-06-08 20:40

Tag ledningerne ud et øjeblik!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 07-06-08 23:14

Hvis du har trykket på reset-knappen på routeren, bliver det først for alvor svært.. Det prøvede jeg sidste år, men det skulle jeg ikke have gjort. Jeg arbejder med distance-arbejde og har en firma-pc stående hjemme, men både router og pc måtte en tur ind til firmaets it-hotline folk, og de skulle så omprogrammere fordi jeg havde brugt reset-knappen. Jeg synes, du skal spørge leverandøren, hvordan du kan forholde dig. Ellers få fat i en it-tekniker, det er ikke for almindelige mennesker.

Kommentar
Fra : bjorner

Dato : 08-06-08 07:29

Ja, det er rigtigt. Hvis man 0-stiller sin router, skal man som oftest igen indtaste nøgleord m.v. Og har du kryptering, skal du gentage krypteringsoplysningerne.

Nu ved jeg ikke, hvilken udbyder du har på din internetforbindelse, men her må kunne hentes hjælp. Dog er det min erfaring, at TDC (eller you see) kun supporterer, hvis det er en router, der er købt i en deres egne telebutikker. Men forhandleren af routeren må i så fald kunne give dig en vejledning, hvis du ikke kan finde det i den skriftlige vejledning, der oprindelig fulgte med routeren.

Med venlig hilsen

Bjørn Eriksen
www.kortlink.dk/8rh

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 08-06-08 08:45

Jeg har prøvet det samme.

Jeg tog bare den sender/modtager der sidder i usb porten, ud og satte den ind igen, så virkede forbindelsen igen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-06-08 10:22

Jeg har også været udsat for det samme - men der er måske også forskel å routere`

Citat
det er ikke for almindelige mennesker.

Jeg fik min på plads som beskrevet - Og der er endda ikke mange der er mere almindelige end mig -når vi taler om pc

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-08 13:55

Så er det vist heller ikke værrer med de routere.

Reset router.
tilslut en comp. via kabel.
sæt navn på router (SSID)
Kom på internettet
start de bærbare / trådløse
Når ruoteren kan "se" de bærbare ................ sæt macfilter til.
Alt efter router godkendes mac-adresserne (computerens nummerplade)
sæt krypteringsnøgle på router (det er nok i den første "rude")
start en bærbar og tilslut routeren............................og du skal lige skrive samme krypteringsnøgle
Sådan bør det være.

Springer du over hvor gærdet er lavt - springer den over dig.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 09-06-08 09:51

Tak for svaret Eyvind. HQAR SELV LAVET DET IGEN