/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Gulvvarme
Fra : zerro
Vist : 732 gange
20 point
Dato : 06-06-08 21:22

Jeg har fjernet alt fra mit badeværelse og skal begynde forfra. Der er beton gulv samt betonvægge. Kan jeg fastgørre pexrør direkte på betongulvet og støbe oven på. Det er min mening at gulvvarmen skal tilsluttes der hvor der på nuværrende tidspunkt er en radiator.
mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 30 point
Dato : 06-06-08 21:26

vil det sige at du ikke har brækket det gamle betongulv op
det kan godt lade sig gøre , MEN du vil få en meget dårlig varmestyring på den måde , og er der så plads til den nye beton ovenpå , du skal jo have mindst 8 cm beton ovenpå

Godkendelse af svar
Fra : zerro

Dato : 06-06-08 21:30

Tak for svaret bredker.
Jeg har ca. 5cm at gøre godt med. kan man fræse render i det eksisterende betongulv.?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-06-08 21:34

det kan du godt , og hvis du lægger slangerne lidt tættere kan du gå ned i et nummer tyndere slange og lidt mindre beton
ved du hvor tyk beton der er i forvejen og hvor meget isolering der er under den

Kommentar
Fra : zerro

Dato : 06-06-08 22:13

Det er et betondæk på 1. sal i et rækkehus. Jeg har forløbig kun banket de gamle gulvfliser af, så jeg ved ikke rigtigt hvor meget mere jeg kan bryde op.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-06-08 22:21

så er der nok ingen isolering i
problemet kan nemt blive at en del af varmen vil gå ned i rummet nedenunder
hvis du kun kan lægge 5 cm på skal du fræse slangerne ned i den gamle beton , så dybt at slangen er væk i den gamle beton
læg dem med max 20 cm og gå ned i en 15 mm slange ( pga at der ikke kan komme mere beton ovenpå )
ikke den bedste løsning , men kan nok ikke gøres meget bedre medmindre du kan få lavet plads til mere

Kommentar
Fra : zerro

Dato : 08-06-08 16:22

Tak for de gode råd. Jeg tror jeg vil forsøge mig med at lægge slangerne ned i gulvet.