/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
SKAL man tilmeldes søgemaskiner?
Fra : barneyc
Vist : 246 gange
100 point
Dato : 05-03-03 11:10

Jeg har en diskussion om hvorvidt det er nødvendigt at tilmelde sig søgemaskiner for at kunne blive fundet i en søgning. Jeg har altid haft mine sider til at ligge på gratis steder som fx. 50megs.com eller hos tiscali hvor der følger 10 mb med et abonnement. Min opponent har både sider på eget domænenavn samt undersider til kommunale sider og udenlandske steder. Jeg kan ikke søge og finde mine sider hos nogen søgemaskiner undtagen der hvor jeg selv har meldt dem til. Jeg har haft hjemmesider siden 1999. Min opponent har aldrig meldt en eneste side til hos nogen søgemaskine. Men kan findes hos hver eneste søgemaskine!! Han har haft sider i endnu længere tid. Findes der en simpel eller i det mindste logisk forklaring der kan løse vores uoverensstemmelse med et endegyldigt svar??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-03-03 11:45

Hej barneyc,

Jo du SKAL tilmelde din hjemmeside til diverse søgemaskiner, ellers kan din side ikke findes her (sammenlign med en telefonbog, hvis du ikke tilmeldes, så findes du ikke i bogen). Jeg vil foreslå du tilmelder dig hos Google da det er den, som ligger bag mange andres søge maskiner.
Du kan også tilmelde dig Yahoo og Jubii så er du dækket ind på de mest anvendte søgesider. De har alle en tilmelde funktion, gå ind på deres side og kig efter den.
Der findes også sider som registrere ALLE søgemaskiner, men jeg har nu aldrig fundet dem særligt velfungerende, gå hellere ind på selve søgemaskinen og registrer dig her - det er gratis i de fleste tilfælde.
Hvad angår forskellige webhoteller, så kan du prøve at kigge på dette link http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Edb/Internet/Internet_Service_Udbydere/Webhoteller/

God fornøjelse...

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-03-03 11:49

NB: Det er helt sikkert at "nogen" har tilmeldt din hjemmeside... eller ville du ikke kunne finde den. Selvfølgelif kan du installere diverse edderkopper osv. på din hjemmeside, men jeg tror nu ikke det er tilfældet i din sag.

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 05-03-03 12:32

Det er ikke ligetil,- men det bedste er at tilmelde sig!!! ----men der er disse robetter der læser alle sider og hvis de har nået de vens sider er de blevet registret denne vej, og derfor findes de så i disse søgemaskiner
mvh
Pia