/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Cykler.
Fra : Mosebaek
Vist : 4358 gange
50 point
Dato : 31-05-08 17:55

Nogen der kan få noget ud af denne "formel".Det drejer sig om størrelse på cykeldæk.

Cheng Shin Tire.(Nylon). 44-622 (700x42c).

Er det engelske tommer/cm?

Må gerne oversættes til danske tommer/cm.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 31-05-08 18:12

700x38 = 28 danske tommer. Men hvad dine mål svarer til, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 31-05-08 18:15
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-08 19:09

Det er da vist kinesisk"

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 31-05-08 19:12

Måske du kan blive klogere af denne side, jeg tror nu, der er tale om mm.

http://webhotel.uni2.dk/dcf/consumer/daekmaal.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-05-08 19:55

Citat
Det er da vist kinesisk

Ja netop! Fra Taiwan.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-08 20:16

Jeg mener det er i bilka de har en tabel hvor det står Kan ikke selv lige hitte ud af det ....nu

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 31-05-08 21:21

Det er et standard mål der har sin oprindelse i frankrig. 700c er et af de mest almindelige hjul størrelser på moderne cykler, kommer oprindeligt fra franske racer cykler. Dæk fås i bredder fra 18 - 48 mm. C'et betegner fælg bredden standarden indeholder a,b,c,d men det er stort set kun c der bruges
Dit dæk er 700 mm i diameter og 42 mm bredt

De 44-622 er et forsøg på at lave et fælles mål til alle hjul typer men er ikke særlig udbredt. De 622 er så vidt jeg husker inder diameteren af kant tråden

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-06-08 01:03

Det lidt svært med tommer fordi der er flere forskellige tommer mål og et 27tommer dæk kan godt være større end et 28tommer dæk det lyder åndsvagt men sådan er det bare.

Mit bud :

Produvcent : Cheng Shin Tire
Materiale : Nylon
ETRTO Mål : 44-622
Andet mål : 700x42c

ETRTO målet er et forsøg på at lave en standard måde og måle/mærke dæk på sådan at det skulle være lettere, det desværre bare ik alle som bruger det.
Mener at ETRTO er målt ved kanttråden med den 622mm i diameter og de 44 mm er vist målt hvor dækket er tykkest i breden.
700x42c skulle så være det samme som 44-622 men er vist nok et ældre mål.

700 målet bliver brugt mest på racer cykler og city/sporty cykler
28" bliver brugt mest på bedstemor cykler og ligende.

Du vil gerne have 44-622 i tommer/cm problemet er bare at det ikke vil passe hvis du skal finde et dæk størrelse på den måde tror jeg.

44 = 1.732 tommer
622 = 24.488 tommer
passer det ik meget godt.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-08 10:21

Tak for svaret ans.Fin link,du fandt der.Den kan man godt blive klogere af.

Og til scootergrisen er der en "2.præmie",fordi han også har lagt energi i at udarbejde et svar.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-08 12:00

Tak, jeg håber du finder de rigtige dæk