/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Vissengrøn - hjælp
Fra : mulle-mor
Vist : 1490 gange
100 point
Dato : 30-05-08 13:05

Hej.
Jeg er lige ved at blande en vissengrøn farve i acryl. Jeg har en rigtig klar grøn - som græs, Jeg skal bruge en vissengrøn - en lys og en mørk.
Har nogen et godt forslag, til hvad jeg skal blande med.
Hilsen
Mulle

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-08 13:08

Hej.
Har lige spurgt min mand som har malet en del.
Han siger brun

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 13:14

Vissengrøn findes ikke, det er et påfundet navn på en farve.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 13:15

Vi opfatter farver meget forskelligt.
Vores øje kan opfatte 30.000 forskellige nuancer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 13:16

Blandingen afhænger af om det er
additiv eller subtraktiv blanding.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 13:19

http://kuler.adobe.com/#
Her kan du oprette dig som bruger og eksperimentere med farveblandinger.

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 30-05-08 14:55

Tak for svaret piaskov.

Tak - Jeg havde selv på fornemmelsen, at jeg skulle bruge brun. Hvilket var perfekt, da den farve var på collagen i forvejen.
Det hele skulle gå lidt hurtigt, da min datter skulle have et par collager, og absolut ville have nogle vissengrønne "streger" hist og pist.
Det blev fint - og hun er kørt med dem.
Tak for tipset.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 30-05-08 14:59

Hilsen til Teil.
Tak for tipset til Adobe. Har lige oprettet mig som bruger og vil til at eksperimentere med farverne. Jeg valgte ikke dit svar, men det fra Pia Skov, da jeg skulle bruge farven rigtigt hurtigt. Men jeg er helt sikker på, at jeg kan få glæde af dit tips også.
Hilsen
Mulle.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 15:05

Jamen velbekomme, fint du kan bruge siden.
God weekend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-05-08 15:10

Hej med dig.
Glædeligt du kunne bruge det. Men jeg var nu ikke i tvivl da min mand sagde det