/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
langsomt download
Fra : frederikshavn
Vist : 463 gange
20 point
Dato : 04-03-03 23:17

Hej..
Jeg er temmelig ny inden for pc,jeg har et problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.
Det drejer sig om at jeg bruger EMULE,og mine downloads går meget langtsomt,og nogle gange får jeg afvide jeg har low id på port 4662, jeg har slået firewallen fra i xp.
min hastighed er 512/128,jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig,eller fortælle om der er et andet sted man kan downloade film.
Har prøvet edonkey,kazaa,imesh.
på forhånd tak

Kommentar
Fra : brugbart

Dato : 04-03-03 23:22

Hvis dit navn angiver dit bynavn må i da være godt tossede siden i i Nordjylland spørger om noget sådant.

Forventer du at du i et offentligt forum får hjælp til dine ulovlige piratkopier ?? Var det ikke mere relevant at du betalte hvad det koster hos ejeren af materialet ??

Eller også er du generelt dummere end resten af landets befolkning, men du kan jo selv vælge.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-03-03 23:26

Ang. download af film kan du kigge her: http://www.antipirat.dk/

Ang. hastighed, så er det jo fordi at den person du henter fra ikke kan sende hurtigere....

Kommentar
Fra : brugbart

Dato : 04-03-03 23:30

avavav

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 04-03-03 23:48

Hej
ja rigtigt som uffe siger..! og det kan også være hvis andre end dig henter fra samme person. så i deler hans upload..

Men pas på med det der din computer er måske allerede spræng fyldt med spyware og husk på at din computer laver logfiler..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 05-03-03 11:32

Nu synes jeg lige at folk burde moderere deres sprog, manden spurgte om noget mht. et helt legalt stykke software der faktisk bliver brugt til andet end ulovlige downloads, i øvrigt blev der ikke spurgt om noget der bare hentyder det mindste til ulovligheder, hvis han bruger det til den slags er det vel hans eget problem om han bliver snuppet af APG eller anden instans, i tér jer som om han bruger jeres pc'er til at downloade med eMule, hvad med at svarer nøgternt og sobert på et seriøst stillet spørgsmål i en dertil indrettet NG?? hvad der foregår inden for frederikshavn's egne fire vægge er vel hans sag, eller har jeg taget fejl af de grundlæggende rettigheder i dette land?

Nå nok sure opstød for nu, til frederikshavn kan jeg bare sige at det er et generelt "problem" med eMule, typisk hjælper det at afbryde og tilslutte igen, nogle gange tager det 5-6 forsøg, andre gange er den med høj id allerede første gang. Ang. hastigheden på download kan det jo sagtens være der sidder en i den anden ende på kun et 56k modem, og så vil den jo selv sagtens ikke være ret stor, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du betegner som langsomt når du downloader?!

//Kenneth

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 22:48

hmm.. hvad betyder NG??

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 22-03-03 22:53

NG betyder NewsGroup eller NyhedsGruppe om man vil

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 12-05-03 11:58

Hej, jeg har lige fulgt lidt med i alt det her om emule og jeg har samme problem som frederikshavn, jeg downloader meget langsom fra emule (sjældent over 15 kb/s) Og jeg få også den samme fejl meddelelse når jeg forsøger at forbinde til en server nemlig denne her: ERROR your port 4662 is not reachable. You have a LOWID. Please correct your network Config. Fejlen forsvinder ikke selvom jeg så prøver at forbinde igen 10.000 gange..

Hvad kan det skyldes?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig (og frederikshavn). Jeg er ikke så meget inde i alt det her med computere så eventuelle svar må nok godt være skåret lidt ud i pap..

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 12-05-03 14:09

Der kommer et svar/indlæg fra mig når jeg kommer hjem fra job engang i aften

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 12-05-03 22:23

Det glæder jeg mig så meget til at høre..

Kommentar
Fra : yea

Dato : 13-05-03 15:53

Low id = der ikke er åben for port 4661eller 4662 Hvis i kørere igennem en router.

Kommentar
Fra : yea

Dato : 13-05-03 15:54

Low id = der ikke er åben for port 4661eller 4662 Hvis i kørere igennem en router eller har en firewall

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-05-03 17:37

Sorry jeg kom skis'me meget sent hjem, nå men here goes. Inde i indstillinger i eMule under punktet Forbindelse i venstre sidemenu er der en guide knap til at opnå en bedre udnyttelse af din båndbredde, eller i hvert fald den stadard hastighed der er tættest på din, det skulle gerne klare dit 15kb/s problem. Hvad det andet problem angår, så kan det være fordi du har en firewall kørende, har du det?? hvis du har ska du slå den fra eller sætte den op til at tillade trafik gennem portene 4661, 4671 både i UDP og TCP. Hvis du bruger XP Pro (vidst nok oså Home edition) så er der en intern firewall der skal slåes fra, dette gøres under Start -> Administration -> Tjenester (Services på engelsk), find Firewall til internetforbindelse i listen, dobbeltklik på det punkt, og slå den fra, og sæt den eventuelt til Manuelt så du undgår det samme problem fremover. Håber du kan bruge mit svar, ellers må du lige vende tilbage.

//Kenneth

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-05-03 17:39

Damn mit keyboard er spasseragtigt lige nu

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 20-05-03 05:57

Hey kennybear,

Dit svar har hjulpet mig meget, tusind tak for din hjælp. Har godt nok ikke lige mulighed for at prøve noget af det lige forløbig da jeg er ude og rejse, (internetcafe er guld) Men tusind tak anyway..

Til Dig yea

Også tak for dit svar, men nu ved jeg ikke så meget om porte og rouetere så jeg ved egentlig ikke hvad du mener.. :o\ men de porte du snakker om der nok er lukket (da jeg får low id) kan de åbnes?

Ville ømske jeg kunne give jer nogle point, men da det ikke er mig der har stillet spørgsmålet til at starte på... men håber da ogå det har hjulpet frederikshavn..

Hyg jeg drenge..

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 15-06-03 19:39

Hey Kenneth.

Nu er jeg godt nok ved at være lidt træt af port 4662 som stadig ikke er "reachable" Jeg har deaktivert Xp FireWall. Men jeg køre selvfølgelig stadig ZoneAlarm pro. Kan/skal man åbne portene i ZoneAlarm også? Hvis det er tilfældet så ville jeg blive så glad hvis du kunne fortælle mig hvordan det gøres. Det skal lige siges igen at jeg ikke er alt for skarp når det drejer sig om computer, så vær lidt brugervenlig ikke

Hvis det er nemmere så kan jeg selvfølgelig også bare lukke min ZoneAlarm.. Eller havd?

Og så lige en sidste ting som sikkert også er et problem... Jeg køre internet igennem en SpeedSteam Router 2601. Skal der også åbnes for portene der eller ej? Hvis det nu også er nødvendigt så ville jeg blive meget glad hvis du kunne forklare mig hvordan det skal gøres.

Håber du er en klog man Kenneth

På forhånd mange tak.

Jrod

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 15-06-03 19:41

Hov lige en sidste ting igen. Hvis det nu er at ikke noget af alt det her er muligt. ER DER SÅ NOGET ANDET JEG KAN GØRE??

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 18-06-03 15:34

Hey Jrod,

Ja du skal temlig sikkert åbne for porten i ZoneAlarm Pro, i en firewall er det typisk kun de allermest benyttede standard porte der er åbnet for fra starten af, hvordan du lige gør det i ZoneAlarm ved jeg ikke da jeg selv bruger en anden firewall. Det burde absolut ikke være nødvendigt at lukke din firewall når du for tilladt trafik til og fra port 4662 som du bruger.

Hvilken internet udbyder har du? Det er nemlig meget muligt at de har en guide til din router på deres hjemmeside i deres support sektion, det har min udbyder i hvert fald, og i den guide fandt jeg frem til både at tjekke om en bestemt port var åben i min router, og hvordan jeg åbnede for den hvis den var lukket, og det kan være/er meget avanceret/teknisk med de kommandoer der skal bruges for at redigere NAT entries som de hedder. Derfor håber jeg at der er en anden der læser den streng som har den fornødne viden jeg ikke lige pt besidder på det område.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 18-06-03 17:47

Hey Kenneth

Jeg har TDC internet. Jeg prøver lige at løbe hen over deres support sektion en gang. På forhånd tak

Jrod

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 18-06-03 17:51

Hey igen Kenneth.

Kom lige til at tænke på noget. Det er en Speed Streem 2601 jeg bruger som Router. Ved ikke om det giver anledning til noget.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 18-06-03 21:28

Hey Jrod,

Det burde ikke give anledning til noget specielt bare fordi det er en SpeedStream router, så vidt jeg lige er informeret er routere nogenlunde ens bygget op omkring nogle bestemte standarder.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 31-01-05 16:08

Hmmmm.. LIIIIIDT længe siden der har været aktivitet på dette Q. MEN jeg er nu os blevet klogere siden.. Det hele køre bare nu... Så tak for alt den prof hjælp.

Hygge.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 01-02-05 00:20

Velbekomme, husk lige at lukke spørgsmålet og give pointene til den som du synes har fortjent dem