/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
øreringe
Fra : lingABC
Vist : 658 gange
50 point
Dato : 29-05-08 19:33

jeg er begyndt at lave smykker... når jeg laver øreringe... hvordan laver jeg så en pæn rund " lykke"
oppe.... altså til den der skal sidde i den til øret...

håber I forstår spørgsmålet. ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-08 19:35

Du bruger en lille ambolt.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 29-05-08 20:51

Lidt mere uddybende forklaring tak.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-08 20:58

hvis du mener det lille "øje"; SÅ PLEJER JEG AT:

hold sølvtråden i den ene hånd, brug en rundtang og bøj tråden væk fra dig selv, så den er næsten vandret. placer tangens næb ca. halvvejs oppe ad det bøjede stykke. form i små bidder en bue til enden når ned til "knækket". hvis du senere skal får brug for at åbne øjet, så vrid åbningen til en af siderne. så beholder øjet faconen.
en omstændelig forklaring, som jeg håber er til at forstå.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 21:21

Jeg har set på tv, at de gør som Aasenissum beskriver, men slutter af med at sno tråden om sig selv, så den afsluttes på en pæn måde

Denne forklaring var da vist heller ikke til at forstå??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-08 21:57

På "smykke design forum" fandt jeg en gang et link til en video om det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 22:02

Prøv at kikke på denne side, og lige i dette link, kan du se hvordan jeg mener med at sno tråden

http://www.cchobby.dk/pages/inspiration.asp?ideaGuid=13338

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 30-05-08 02:27

DET hedder ØREN-RINGE
Ikke øreringe_

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 30-05-08 11:03

Hvis du virkelig gerne vil lae smukke smykker, vil jeg anbefale dig et kursus.

Jo længere tid man laver smykker, jo mere selvkritisk bliver man.

Prøv at snakke med den lokale hobbyforretning, eller kigge på aftenskolerne.

Du vil ikke fortryde at få lært nogle grundteknikker. Det er alfa og omega, så har du noget at arbejde med til at starte på, og kan udvikle teknikkerne til dine helt egne.

God fornøjelse.
Altid dejligt med hobbies :)

Godkendelse af svar
Fra : lingABC

Dato : 31-05-08 19:13

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-05-08 22:20

selv tak - og god fornøjelse