/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Round Up?
Fra : Laika_pigen
Vist : 657 gange
67 point
Dato : 29-05-08 13:09

Hvis jeg vælger at bruge f.eks Round Up på mit ukrudt og rammer noget græs/blomster dør de så også?

Og den der med et Kobbersøm i et træ holder den med alle træer?

Hilsen Laika_Pigen.

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 77 point
Dato : 29-05-08 13:11

Citat
Hvis jeg vælger at bruge f.eks Round Up på mit ukrudt og rammer noget græs/blomster dør de så også?
Ja

Citat
Og den der med et Kobbersøm i et træ holder den med alle træer?

Kan være svært at svare på da der findes 1000-vis af træer og jeg tvivler på at det
er forsøgt på dem alle.

Venligst ME67

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 29-05-08 13:23

Tak for svaret me67.

Okay super. 1000 tak for dit hurtige svar.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 29-05-08 13:26

Jamen selvtak.
Og rigtig god sommer til dig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-08 14:06

Raund up mod dit eget ukrudt er jo fuldt lovligt - Kobbersømmet i barken på naboens træ - der måske skygger i din have - er ulovligt!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-05-08 14:48

roundup slår ikke alle planter ihjel - for eksempel er der udviklet sukkerroer og raps, som tåler skidtet

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 29-05-08 20:44

valde.
Citat
Kobbersømmet i barken på naboens træ - der måske skygger i din have - er ulovligt!

Var nu også underboens træ som skygger på vores altan fordi det er blevet for højt. Men hun er hverken til at hugge eller stikke i. Og tilmed har vi en hund som har hygget sig på vores altan og "tabt" et stykke legetøj ned i hendes have. Også har hun bare smidt det ud trods vi spurgte pænt om det og undskyldte mange gange.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-08 22:15

Nåe ja forstår dig nok; men du må altså ikke.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-08 22:22

Jeg tror altså nok det virker på alle træer. Det er selve barken og den yderste del af veddet, der transporterer vandet og det opløste kobber rundt i træet og slår det i hjel.