/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Dyrepasser udd. og landbrug.
Fra : komisk-uheld
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 28-05-08 18:19

hej. jeg er en pige som er dyrepasserelev med forsøgsdyr, jeg har været i praktik i et år nu, ( skal på skole i august), men jeg trives ikke på min arbejdsplads, eller der hvor jeg bor. så jeg er på udkig efter noget andet, men da det er meget svært at finde praktikpladser, så har jeg næsten opgivet på forhånd, så tænkte jeg på om jeg f.eks. kunne tage resten af uddannelsen på en grisefarm, eller noget i den stil?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-05-08 18:38

Hej, jeg kan se, at du har valgt den linje, hvor det handler om forsøgsdyr - det lyder ikke så relevant i mine ører, at begynde i landbruget - skal du så ikke skifte linje?

Det er ikke sjovt, når man er ked af sin arbejdsplads, og ovenikøbet heller ikke er glad for sin bopæl.

Jeg kan godt forstå, at du overvejer et skift. Men tænk også på, at der vel var en grund til, du valgte dette arbejdsområde........... er det menneskene på din arbejdsplads eller dyrene du ikke trives med?
Du må selvfølgelig tage en snak med din kontaktlærer/studievejleder i forhold til reglerne.

Jeg ønsker det bedste for dig

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-05-08 21:12

Hvis det er noget med forsøgsdyr, så prøv at kontakte de forskellige medicinal fabrikker. Hvis det er svært at få praktikplads, er den bedste løsning nok at dukke op personligt med en ansøgning i hånden som du kan aflevere når du nu alligevel "lige kom forbi".

Skal det være med forsøgsdyr ?? Ellers er der jo dyrehandlere, opdrættere, dyrelæger osv.

Kender du praktikpladsen. dk ?

Der kan du se hvilke virksomheder der har godkendelse til dit speciale, hvor mange elever de har og hvornår de er færdiguddannet. Når de så er færdige, bliver der jo en plads ledig. Måske du kan holde en kortere pause i skiftet. Du burde kunne fortsætte hvor du slap og ikke tage hele elevtiden om igen.

Kommentar
Fra : komisk-uheld

Dato : 29-05-08 14:39

jeg tænker bare, der er 3 linier på dyrepasser uddannelsen. - heste, forsøgdyr, og zoo.det er bare om et år med forsøgsdyr er nok til at tage linien (hele forsøgsdyruddannelsen), og så bare arbejde med grise eller andre dyr resten af tiden.(mangler trodsalt 2½ år endnu) Vil gerne stadig arbejde med forsøgsdyr, men der er ikke mange afdelinger med det, og slet ikke, hvis jeg skal tættere på min familie osv. Vil bare hører om der er nogen der har gjort det på den måde, og ikke haft nogen problemer med det.

Annuller spørgsmålet
Fra : komisk-uheld

Dato : 06-07-08 19:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål