/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
TDC Play
Fra : Mille35
Vist : 1627 gange
50 point
Dato : 28-05-08 15:52

Play ???
Nu var jeg ellers lige så glad fik alt den musik jeg ønskede med i den aftale med den bredbånds aftale jeg har ved TDC.
Men glæden var kort da jeg skulle have musiken over på min Mp3 spiller
Kan det virkelig passe jeg ikke kan tage det musik med mig ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-08 15:54

Ja desværre passer det

Du kan kun havde din musik, derpå hvor du har downloadet den, pc eller mobil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-08 15:54

Og du kan heller ikke brænde musikken ned....

Du kan læse mere om det på TDC hjemmeside... syntes selv at det bare er et reklamestunt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-08 16:16
Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-05-08 16:27

Du skal bare ha' fat i et program der kan konvertere WMA-filerne til mp3-filer

Noget der hedder >Tunebite< skulle kunne klare det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 16:42

Nordsted1 - du er ikke nørd nok.....

Selvfølgelig kan det gemmes og bruges andre steder.....

Men det er ikke helt "stuerent" - hvis man skal TRO TDC.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-08 16:43

Her er en debat om hvorvidt, det i nogle situationer er lovligt at bryde koden

http://piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=90053

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-08 16:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 16:53

Ja - der kører MANGE debatter om lovligheden....

Personligt tror jeg IKKE hverken TDC eller andre kan stille noget op mod dem der gør det....

Betingelserne for download kan fortolkes efter forgodtbefindende.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-08 16:57

Refi... du har ret, jeg er IKKE nørd nok, for jeg gider slet ikke PLAY (så hellere youtube)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-08 11:58

TDC har lovet at licensen bliver sådan at musikken også kan bruges på en MP3 afspiller, jeg tror at de skrev en gang til efteråret, men det gælder kun for musik hentet efter at licensen bliver lavet om, så der skal du til at hente det hele en gang mere. husk på at det er musik som TDC har "lånt" dig, hvis du opsiger abonnementet så kan du ikke spille musikken mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 14:20

Citat
husk på at det er musik som TDC har "lånt" dig, hvis du opsiger abonnementet så kan du ikke spille musikken mere

Det er IKKE ensbetydende med det er LÅNT - det er der skoen trykker.....

Ordet LÅNT står ingen steder i deres betingelser.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 14:22

Og ifølge de generelle bestemmelser må musik kopieres NÅR DET ER NØDVÆNDIGT FOR AT AFSPILLE DET....

Og det må det jo siges at være i dette tilfælde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 14:32

Citat
Og ifølge de generelle bestemmelser må musik kopieres NÅR DET ER NØDVÆNDIGT FOR AT AFSPILLE DET....

De generelle bestemmelser er jeg sikker på TDC er ligeglade med, hva med linux/mac, eller dem der ikke har lydkort i pc'en?? (http://piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=90053)

Som reglerne er nu, må musikken kun afspillet til det medie de er downloadet til, nemlig pc eller mobil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-08 18:02

Citat
Som reglerne er nu, må musikken kun afspillet til det medie de er downloadet til, nemlig pc eller mobil

Der følger en ret til at spille, som gælder i 30 dage.
Retten kan kun fornyes hvis pc eller mobil er på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 18:24

Citat
Eneste begrænsning er, at du ikke kan kopiere eller flytte den hentede musik.

Jo jeg kan....

Så jeg må åbenbart godt

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 29-05-08 21:49

Kode
Jo jeg kan....

Så jeg må åbenbart godt

Ja det er muligt du KAN, ligesom det også er muligt at hente musik ned gratis uden at have TDC. Det er bare ikke lovligt.
Musikken er som sagt DRM beskyttet og kan derfor ikke overføres videre og skifter du en dag abonnement vil alt musikken gå tabt
Alt dette resultere netop i at piratkopieringen vil vokse da folk konstant prøver på at knække DRM beskyttelsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 21:55

Citat
Det er bare ikke lovligt.

Det er jo lige netop det der IKKE står nogen steder i TDC´s betingelser....

Det eneste der står er det jeg refererer til....

TDC burde fra start have gjort det KLART at man KUN låner musikken.....

Men de er jo godt klar over det den er gal - derfor bliver det nu også muligt at kopiere til mp3 afspillere mod mindre betaling....

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 29-05-08 22:02

Citat
»Hvis folk vælger at hente et program på Internettet for at låse musikfilerne op, så ved de også, at de begår en ulovlig handling, som de må stå til ansvar for. Men vi tror, at de fleste mennesker gerne vil være lovlydige og blot benytte TDC Play til at få mere ud af deres abonnement.

Citat: Jesper Bjerre, markedsdirektør i TDC Privat
http://www.business.dk/article/20080506/techmobil/705060003/

Nu ved jeg ikke hvordan det kommer til at foregå når det blir muligt at flytte til mp3 mod "mindre betaling" som du skriver men det øger jo kun piratkopieringen endnu mere da folk nu vil kan uden om smydeprogrammerne dermed uploade frit. Man vil altid kunne låse beskyttet musik op lige meget hvad. Derfor er gratis digitaliseret musik farligt.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 29-05-08 22:09

[CITAT]]»Hvis folk vælger at hente et program på Internettet for at låse musikfilerne op, så ved de også, at de begår en ulovlig handling, som de må stå til ansvar for. Men vi tror, at de fleste mennesker gerne vil være lovlydige og blot benytte TDC Play til at få mere ud af deres abonnement.[/CITAT
Citat: Jesper Bjerre, markedsdirektør i TDC Privat
http://www.business.dk/article/20080506/techmobil/705060003/

Nu ved jeg ikke hvordan det kommer til at foregå når det blir muligt at overføre musikken til mp3-afspillere osv., "mod mindre betaling" som du skriver, men det øger jo kun piratkopiringen endnu mere, da det nu vil blive muligt at gå uden om smydeprogrammerne og dermed uploade frit. Det vil altid kunne lade sig gøre at bryde beskyttet musik, derfor er gratis digitaliseret musik farligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 22:49

TDC har "brændt" næsen - og de ved det....

Muligt de har fået en del kunder på at "forære" musik væk som folk ikke må beholde alligevel....

Men det har kostet dem - de er der vist ingen tvivl om....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 01:34

Der har hele tiden stået i betingelserne for PLAY, at musikken kun kan afspilles på den computer eller telefon som har hentet musikken, der har lige siden TDC åbnede PLAY stået at musikken kun kan afspilles med TDC abonnement, hvis brugerne af tjenesten lige læser betingelserne først, så kan det ikke komme bag på nogen at "lånt" musik fra tjenesten PLAY ikke kan brændes på cd eller overføres til mp3 afspiller, profilen Refi plejer ellers at komme med nogle nogenlunde kvalificerede indlæg, men jeg tror at han/hun har fået solstik musikken fra PLAY er ikke som købt musik, der kan og må man gerne brænde cder og omdanne til mp3 format for at kunne afspille musikken, PLAY er gratis (læs med i abonnementet fra TDC) og her gælder der andre regler, det er derfor jeg skriver at musikken skal betragtes som lånt og ikke er brugerens ejendom, ellers var musik industrien aldrig gået med til aftalen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-08 06:39

Jamen så bedes du da vise mig "regelsættet" for download.....

Problemet er jo netop at det kan tolkes som man lyster - Det er ikke uden grund at så mange er uenige....

At det ikke er/var TDC´s intention at det skulle kunne omgåes, skal der ikke herske tvivl om, men TDC er jo ikke de eneste der "koder" med DRM og da det netop er tilladt i visse tilfælde at bryde burde TDC have gjort det mere klart end de gør, men det SÆLGER jo ikke

Citat
skal betragtes som lånt og ikke er brugerens ejendom

Se det er den slags TDC IKKE skriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 11:32

Det sete afhænger af øjnene der ser, se her på forsiden hos TDC musik butikken: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=./index.jsp hvis jeg som ny bruger overvejer om PLAY er noget for mig, så synes jeg at det ville være ret logisk at klikke på knappen i menuen ude til højre: Hvad er PLAY? gør du det så står der meget tydelig
Citat
TDC har købt en million sange til dig, og det er dine så længe, at du er bredbånds- eller mobilkunde hos os.
læg mærke til linjen "det er dine så længe, at du er bredbånds- eller mobilkunde hos os" det er altså ikke din ejendom og derfor kan du ikke gøre lige hvad du vil med musikken, lidt længere nede står der
Citat
- Eneste begrænsning er, at du ikke kan kopiere eller flytte den hentede musik.
det er meget svært for mig at se, at TDC ikke gør opmærksom på betingelserne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-08 12:34

Man ser jo det man vil se

Hvis sangene er mine blot jeg er kunde, kan jeg vil gøre ved dem HVAD jeg vil - sålænge kopieringsregler er overholdt... - eller ?????

Når jeg så ikke længere er kunde vil de da stadig virke - der står ikke noget om de skal leveres tilbage

Og som sagt så PÅSTÅR den sidste bemærkning blot at jeg ikke KAN - hvad faen kender TDC til det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 13:01

Jeg tror du skal klikke på intro videoen Refi, der får du det ind med skeer at musikken kun kan afspilles hvis du logger ind på TDC med dit TDC logind hver måned, der står ikke at du skal levere musikken tilbage, kun at du ikke kan afspille efter 30 dage, medmindre du har TDC logind = du er kunde hos TDC, PLAY musik er ikke din ejendom og er ubrugelig hvis du ikke regelmæssig henter licens fra TDC, PLAY musik må og kan ikke brændes på cd, eller flyttes til en mp3 afspiller (uden at bryde licensen = loven) PLAY musik kan indtil videre kun afspilles på den computer eller telefon som har hentet musikken, PLAY musik er ubrugelig hvis ikke du er kunde hos TDC, om du leverer den tilbage eller sletter ja det er op til dig, men jeg tror du vil få problemer med at levere tilbage, PLAY musik kan ikke sammenlignes med købte mp3 eller wma filer, der må og kan du godt brænde og flytte musikken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-08 13:08

Citat
hvis du logger ind på TDC med dit TDC logind hver måned, der står ikke at du skal levere musikken tilbage, kun at du ikke kan afspille efter 30 dage, medmindre du har TDC logind

Nemlig - KAN....

De KAN ikke udtale sig om min formåen

Citat
du er kunde hos TDC, PLAY musik er ikke din ejendom og er ubrugelig hvis du ikke regelmæssig henter licens fra TDC, PLAY musik må og kan ikke brændes på cd, eller flyttes til en mp3 afspiller (uden at bryde licensen = loven) PLAY musik kan indtil videre kun afspilles på den computer eller telefon som har hentet musikken, PLAY musik er ubrugelig hvis ikke du er kunde hos TDC, om du leverer den tilbage eller sletter ja det er op til dig

Det var så DIN måde at tolke det på...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 13:13

OK endelig har du fattet lidt af pointen at du opfatter licensen på PLAY musik og købt musik som værende ens, det er så dit problem, nu vil jeg udenfor og nyde weekenden så i har ro fra min side indtil engang i aften. God weekend til alle

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-08 13:17

Citat
De KAN ikke udtale sig om min formåen
Refi der er forskel på hvad man KAN og hvad man MÅ

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-08 13:53

Det skal du fortælle TDC....

Det er DEM der skriver det....

I øvrigt kunne jeg slet ikke drømme om at være kunde hos TDC....

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 31-05-08 22:25

Tak alle men mangler bare et program der kan knække de koder :- ) Tunebite .-) demoen gør det fint men kun ca et min af hver sang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-08 08:09

Citat
et program der kan knække de koder

Jeg forstår dig, men Kandu må desværre ikke bruges til ulovligheder - og det er det jo tilsyneladende....

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 09-06-08 20:05

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 03:24

Det var jo ikke lige svaret du ønskede, men det er desværre vistnok ulovlig at bryde den kode, selv om der er flere muligheder