/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
I god tro? Et kontrakt spørgsm
Fra : carmark
Vist : 724 gange
20 point
Dato : 27-05-08 14:20

Hej alle sammen, er ny herinde og ret spændt på om i kan give et brugbart svar eller det er en kaffe klub. her kommer spørgsmålet.

Jeg var indtil 1/5-08 medlem af fitness kæden sats. I starten af april måned vælger jeg at stoppe mit samarbejde efter 4 år da jeg vil prøve noget nyt. Derfor aflyser jeg min betaling via PBS. Jeg fortæller samtidigt til to personer dernede at jeg stopper, da jeg vil prøve noget nyt. Den 21 maj modtager jeg så et rykker brev fra et inkasso firma, hvor de skrive jeg skal betale for maj måned.

Jeg skynder mig naturligvis at ringe til sats odense afd. hvor jeg taler med en af deres medarbejdere. Hun fortæller mig at det står i kontrakten at man skal melde sig ud skriftelig, altså udfylde en seddel nede i centret for at være meldt ud. Jeg informere hende om jeg har fortalt det 2 gange dernede at jeg stopper til 1/5-08, og INTET personale informere mig om man skal melde sig ud, og jeg derfor er mener at alt er helt ok, da jeg stopper den 1/5-08.

Mener I de har ret? Godt nok har jeg skrevet under på det skal gøres skriftelig, men hvem læser lige en 4 år gammel kontrakt? Derudover er der ingen at personalet som spørge mig om jeg har meldt mig ud, da jeg fortæller jeg vil stoppe, det burde de vel næsten være forpligtiget til, når de nu går så meget op i man skal melde sig ud skrifteligt?

Da stats lukker 15 juni i odense, skal jeg betale frem til denne dato, da de har en regel om man kun kan melde sig ud frem til den 15 i hver måned, så det vil sige at mit normale medlems gebyr på 275, stiger til 375, pga. inkasso firmaet, plus 137,50 for juni måned frem til 15.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-05-08 14:57

Citat
Godt nok har jeg skrevet under på det skal gøres skriftelig, men hvem læser lige en 4 år gammel kontrakt

Du har da pligt til selv at rette dig efter hvad du har skrevet under på, uanset hvor længe det så er siden.
Og det er jo ikke klubbens opgave at være barnepige for medlemmerne, ""har du nu husket o.s.v."...

Så ja, juridisk har klubben ret til, at forlange du betaler, indtil de modtager en skriftlig udmeldelse.

Kommentar
Fra : carmark

Dato : 27-05-08 15:17

Se evt. dette link. spørgsmålet er ikke videre interesant i denne sammenhæng, men svaret er. Der står de HAR pligt til at meddele at der skal opsiges skriftligt.

"Det følger af almindelig loyalitetsprincipper, at fitnesscenteret har pligt til at gøre din søn opmærksom på, at han ikke kan opsige pr. brev." eller i mit tilfælde mundligt.

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-270.html

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-05-08 15:40

Svaret er kort og godt JA.
Du skal selvfølgelig betale da du ikke har medlt dig ud skriftlig, som det står i kpntrakten.

Et inkasso firma kan ikke komme efter dig. Fitness centret skal først sende dig en regning og normalt sender man en rykker eller flere inden man sender regningen til inkassofirma.
Hvis sagen går videre slipper du ikke for at betale og du kan risikerer at komme til at betale sagsomkostninger m.m.

Så et godt råd er, se at få betalt hvad du skylder.

hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 27-05-08 15:52

Ja det er nok det du kalder en kaffeklub!
Nu får du i hvert fald et tredie svar.
Du har meldt dig ud hos personalet "på gulvet" (Eller tror du har) Du kan vist ikke forvente at de er inde i reglerne, eller i det hele taget opfatter det som en udmeldelse; nen mere tager det som almindelig konversation - - ja så er det sidste gang osv - - Bortset fra det ville jeg hurtigst muligt betale de snoldede 137 kr. Det er da forbandet alt det der løber på - gebyrer til dit og dat. De kan blive ved det ville jeg godt give nogle få hundrede Kr. for at slippe ud af nu og her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 15:54

Læs nu lige HELE din egen tekst - og ikke blot "pille" en stump ud.....

Resultat - JA du skal gøre som kontrakten siger (og familieadvokaten i HELE teksten)....

Betal og se glad ud....

Godkendelse af svar
Fra : carmark

Dato : 27-05-08 16:11

Mja, Valde tror måske egetnlig du har ret i de bare så det som "alm" konversation. Gider egentlig heller ikke bøvle med dem. Hader bare at give fortabt, for et er sgu det de lever af de inkasso firmaer. Ved ikke om jeg har ret, der burde være en instans udover forbrugerstyrelsen, hvor man kan få svar på den slags.

Tak alle sammen for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 16:24

Citat
der burde være en instans udover forbrugerstyrelsen

Du mener der burde være så mange klageinstanser at MINDT een af dem giver dig ret

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-05-08 16:56

Selv tak! Jeg forstår gody din ærgelse; Men jeg er bange for at din ærgelse bliver større, hvis du ikke slipper de få hundrede kr. og lige sikrer dig at din opsigelse/udmeldelse er korekt nu,