/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebordsikon i Hurtig start
Fra : kanduvildu
Vist : 3254 gange
100 point
Dato : 27-05-08 11:29

Hej!

Mit skrivebord ikon i proceslinjens Hurtig start, nederst til venstre, er forsvundet.
Der står nu kun internetikonet tilbage ved siden af "Start"
Hvordan får jeg skrivebordsikonet tilbage til Hurtig start?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-08 11:39

Hvis du har internet ikonen ved siden af Start, så har du også Hurtig start, den bare bare skrumpet ind, højre klik på den blå linje, hvis der er markering ved Lås proceslinjen, så klikker du på den for at låse op, så kan du trække Hurtig start til højre og få vist dine genveje igen, hvis der mangler nogle genveje, så kan de trækkes ned i Hurtig start fra Skrivebordet, lås proceslinjen efter at du har indstillet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-08 11:40

højreklik på start - egenskaber - tilpas - du kan nu vælge hvad du vil have under hurtigstart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-08 11:41

ps.. hvis du vælger tilpas + tilføj kan du lægge alt du ønsker ind der

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-08 11:54

Er det ikonen Vis skrivebord at du mangler ? Den kan du lave selv, åben Notesblok den finder du under Start - Alle programmer - Tilbehør, i Notesblok skriver du eller kopiere herfra koden og sætter ind i Notesblok:
Kode
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
klik så på Filer og Gem som, der giver du filen navnet Vis skrivebord.scf og gem den på skrivebordet, så kan du trække den end i Hurtigstart, det er noget jeg har læst på FnSupport og det virker, selv synes jeg det er nemmere at bruge tasterene Windos+D det ninmere alle åbne vinduer

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-05-08 11:59

Du bare højre klikker på den nederste blå linje og da sprætter en boks op der vælger du "hurtig start" Så kan du se dine ikoner der var forsvundet.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : kanduvildu

Dato : 27-05-08 12:47

Tak for svaret o.v.n....
Jeg har prøvet alle jeres gode råd, men det var kun denne der virkede.
Jeg har gemt den på skrivebordet som du sagde og trukket ned. Perfekt!
Men hvad så hvis jeg ikke vil have den på skrivebordet liggende længere?
Jeg prøvede at slette den med så virkede den heller ikke nede i Hurtig start.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-08 13:08

Selv tak, det er så korrekt at genvejen ikke virker hvis du sletter originalen, mit forslag er at du flytter ikonen fra skrivebordet over i en mappe, for eksempel en mappe i Denne computer, eller et andet sted hvor den ikke er i vejen og ikke risikere at blive slettet, slet så din nye genvej i Hurtigstart og træk så igen ikonen fra den nye placering og ned i Hurtigstart