/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af bil
Fra : Basse8435
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 26-05-08 00:28

Har et ganske enkelt spørgsmål.

Må man købe bil hvis man ikke selv har kortet ?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-05-08 00:39

Ja det må du godt. Du må også købe et fly selv om du ikke har certifikat.
I Bilens tilfælde skal der så stå ejers og brugers navn på registreringsattesten. Bruger kan selvfølgelig ikke være en der ikke har kørekort.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-05-08 05:55

Jep det kan du godt men det kan være farlig for andre som har kørekort og er på vej

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-05-08 06:50

... og det er brugeren der skal have bilforsikringen"!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-08 07:54

Citat
Har et ganske enkelt spørgsmål.

Må man købe bil hvis man ikke selv har kortet ?

Et ganske enkelt svar...

JA - du kan købe og eje alle de biler du lyster og har råd til.....

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-08 09:20

Jo, du kan helt legalt købe en hvilken som helst bil du lyster.
Hvis du ikke har det nødvendige kørekort, kan du af indlysende grunde ikke køre på offentlig vej med den. Det er både dumt og ikke mindst farligt for dig selv og dine medtrafikanter.
Ejer / bruger er den, der har vedvarende rettighed til brug af køretøjet, og dermed også den, der er ansvarlig for køretøjets almindelige vedligeholdelse i forhold til lovens krav.
Det kan være en og samme person, eller to personer. Det primære er, at brugeren har tegnet lovpligtig ansvarsforsikring som minimum, ligesom vedkommende bliver opkrævet grøn ejerafgift / vægtafgift.

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-08 20:41

Tak for svaret Cortina01.