/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Send en vedhægtfil
Fra : pop3
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 25-05-08 22:33

Hvordan får jeg sendt en vedhængt fil (videoklip) den er på 69,7 MB (har prøvet mange gange, får så at vide at den er for stor.) – En AVI-FIL
Kan den laves om til en anden fil, og hvordan gør jeg så det.
Kører Vista Home Premium

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-05-08 22:40

Din udbyder stiller ikke så stor en postkasse til rådighed.

Prøv www.yousendit.com der kan du - gratis - sende filer op til 100MB.

www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 22:57

Eller brug messenger... For det er vel til en du kender....

Kommentar
Fra : kurdi

Dato : 25-05-08 23:19

Hvis du sender med Outlook Express gør følgende: Tryk på Funktioner > Konti > marker din mailadr. i den liste der kommer frem > Egenskaber > Avanceret > og sæt et flueben i: Opdel meddelelser, der er større end (feks.) 3000 kb.
Men de skal nok også downloades af modtageren i Outlook Express.
Det virkede hos mig.

Mvh. Kurdi

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 25-05-08 23:53

Til Refi: Køre ikke messenger. Til Kurdi: køre windows mail har prøvet dit tips det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-08 00:11

De fleste ISP's (Internet Service Provider) tillader ikke at en mail fylder mere en 10Mb. Det har ikke noget og gøre med hvor stor en mailboks man har. De fleste SMTP' på nettet vil ikke sende den videre, de vil stoppe mail og sende en besked til afsender om at mailen er for stor.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-08 03:10

Det er, som andre påpeger, normalt postkasserne som sætter en grænse. mang udbydere tillader at der sendes ubegrænset, men modtagerne har som regel en grænse omkring 10 MB.

Løsningen er så at overføre de store filer på en anden måde.

En af de nemmeme er at begge installerer og bruger skype. Foruden til samtale kan det også bruges til direkte filoverførsel, så filen ikke skal parkeres undervejs hos en udbyder. Hastigheden øges betragteligt når man afbryder taleforbindelsen. Filoverførselen fortsætter så med den fulde båndbredde.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-05-08 03:18
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-05-08 06:34

Du kunne også bede modtageren oprette en G-mail konto.
Der kan postkassen modtage 6761 MB.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 200 point
Dato : 26-05-08 08:15

Prøv http://www.storemail.dk/ det er en gratis service.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-08 11:20

Hvordan kan du skrive at det er postkasserne der sættebegrænsingerne for hvor store mail man kan sende, jeg har en 250Mb postkasse hos TDC, som jeg har skrevet tidligere, så er det SMTP serverne som i de fleste tilfælde ikke vil håndtere mail der er større end 10Mb.

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 26-05-08 12:15

Tak for svaret chaufrat.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 26-05-08 12:21

Selv tak jeg bruger selv storemail.dk.