/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isodorn
Fra : hennooah
Vist : 3958 gange
100 point
Dato : 25-05-08 22:23

Er der nogen der ved hvordan man sætter en isodorn i sin skorsten.
Jeg har hørt fra skorstensfejeren at man sætter noget i der hedder isodorn istedet for isokern.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 22:52

Citat
Jeg har hørt fra skorstensfejeren at man sætter noget i der hedder isodorn istedet for isokern.

Han ved vel også hvordan ?????

Men at det skulle have noget med skorstene at gøre har jeg aldrig hørt.....

Mener det er et akustisk lyddæmpningsstof....

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 25-05-08 23:29

Ja han ved helt sikkert hvordan.
Det vil koste 8-9000.-
Det jeg så tænkte var at, det må man da selv kunne klare.
Derfor ville jeg høre om der er nogen der ved hvordan man gør og hvor man evt kunne finde en monteringsvejledning.
Som jeg forstod det, er det et rør man sænker ned istedet for isokern elementer.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-05-08 23:47

Det er et akustisk dæmpningsstof til bl.a. etageadskillelser og vindeltrapper.
Dog er der på denne side omtalt isodorn vedr, en skorsten i skur. omkring linje 45.:
www.jetten.dk/hus/håndværker-opgaver_18012007.xls

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-08 00:00

isokern fås også som nedsænkningsrør, du kan sagtens lave det selv

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-08 00:06
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-08 00:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-08 07:47

Citat
Som jeg forstod det, er det et rør man sænker ned istedet for isokern elementer.

Tror du skal spørge ham igen....

Det har du misforstået....

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 26-05-08 22:49

Ok jeg vil spørge ham igen, men helt misforstået tror jeg ikke jeg har, fordi han sagde at det kostede samme som isokern.
Han vil komme forbi i denne uge og se nærmere på skorstenen.
Den er forresten skævtrukken.

Godkendelse af svar
Fra : hennooah

Dato : 28-05-08 22:15

Tak for svaret stig54.
Du ramte ikke helt det rigtige svar, men det bedste alternativ.

Så har han været her og set på skorstenen.
Det han laver er noget der hedder ISODOR.
Det er et rør der bliver støbt direkte i skorstenen.
I kan læse meget mere om metoden på denne hjemmeside:
http://www.isodor.dk/

Jeg stillede for noget tid siden et spørgsmål om at komme af med lugten af løbesod , og denne kerne skulle være svaret på problemet.