/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
købekontrakt
Fra : piaskov
Vist : 1363 gange
50 point
Dato : 24-05-08 21:56

Hej kloge hoveder
Håber i kan hjælpe mig.
Har udfærdiget en købekontrakt på vores båd.
Køber har underskrevet og godkendt kontrakten , sendt den retur til mig .
Aftalen lyder på at pengene skal betales senest d. 26 maj.
Men der er tilsyneladende problemer og køber skal snakke med banken på mandag , altså d. 26 maj.
Køber påstår han har fået pengene på en check fra banken , men den ikke kan indløses de første dage????
Hvordan står jeg med hensyn til kontrakten hvis jeg IKKE modtager pengene som aftalt.
Jeg har ikke underskrevet kontrakten , da den først skal afleveres i underskrevet stand når jeg udleverer min båd.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-05-08 22:01

Så længe du ikke har udleveret din båd, står ud godt.

Udlever den ikke før pengene er gået ind på din konto!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-05-08 22:06

Citat
Udlever den ikke før pengene er gået ind på din konto!!!

Jammen det kunne jeg ikke drømme om
" Problemet " hvis man kan sige/skrive det på den måde er at der er flere der er interesseret i at se på båden.

Det er måske et luxus problem , men jeg er også interesseret i at komme af med den.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-05-08 22:14

Du gør dig bekymringer om mange ting!
Han kommer nok med pengene på mandag!
Ellers falder det hele til jorden, Hvis han ikke kan opfylde sin del af kontrakten, så kan du jo heller ikke være interesseret i at opfylde din del. Hvis du har et tab ved at der ikke kommer noget ud af handelen , så kan du måske få erstatning.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-08 05:03

Hvis de betingelser ikke bliver overholdt som syåt i kontrakten, kan du annullerer den.
Det kan man godt skrive ned i kontrakten. Det er der nogle der gør.

Det passer ikke hvad han fortæller. Når du får en banknotertet check er der dækning for den. Banken hæver pengene på hans konto når de udsteder en banknoteret check

Har du ikke pengene til den aftalte tid, så annuller kontrakten og find en anden køber.

Med venlig hiulsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-05-08 08:23

Du kunne jo også kontakte køber (med et smil i stemmen) og foreslå, at I ændrer datoen for overtagelse/modtagelse af pengene, så de to ting hænger sammen.

Hvis han er ærlig, vil det ikke være noget problem - og hvis han ikke vil, så henholder du dig bare til, at kontrakten ikke længere er gyldig, hvis han ikke kan opfylde sin del.

Det er der intet tabt ved, men "alt at vinde" på. Og så har du ro i sindet...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-05-08 10:23

Jeg ville vente til tirsdag, og ringe og sige, at du står med en køber, så nu må han betale inden kl. xx ellers betragter du kontragten som ophævet!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-05-08 21:07

Citat
Det passer ikke hvad han fortæller. Når du får en banknotertet check er der dækning for den. Banken hæver pengene på hans konto når de udsteder en banknoteret check

Jo det passede . Han har nu sendt mig "bevis" for at pengene er der , men de kan ikke hæves før på fredag.
Nå alt i alt er det gået i orden
Pengene kommer fredag og så overtager han båden.

Tak skal i have alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 28-05-08 21:08

Tak for svaret hawaii7.
Har lige skrevet lidt om forløbet