/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
conveter film fra kamera
Fra : dyhr2
Vist : 636 gange
500 point
Dato : 23-05-08 23:12

conveter film fra kamera sådan movie maker kan læse filme (:

ja, mig og nogle klasse kamerater optog i torsdags en masse film klip
til et film projekt.

nu er problemet bare at jeg kan ikk læse filmene med min com.. eller jeg
kan godt med media payer men ikke med movie maker :/

jeg tror problemet er at det er en VOB fil, men hvordan får jeg den onveteret til en fil som movie maker kender ?
hvilket pogram skal jeg bruge ? evt. en der kan sende et over msn
anders_ld@hotmail.com

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-08 23:21

Der skal du nok via et eller andet købe program.

Det måtte jeg.

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 23-05-08 23:22

hvilket ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-08 23:34

Gratis og selvfølgelig med Super: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm er du interesseret så har jeg en guide liggende et sted

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 23-05-08 23:56

puha, havde du en guide ?:D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 00:07

Super ser lidt forvirrende ud, de første gange man bruger den, derfor lavede jeg en guide til en anden Kandu bruger som hentede nogle Youtube klip, og gerne ville lave en DVD, grund indstillinger er de samme, men du skal selvfølgelig vælge WMV som format i billede 02, her er den som rar fil: http://peecee.dk/index.php/upload/view/87256 vil du hellere at jeg sender den åbne pakke til din e-mail ?

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 24-05-08 00:17

nej jeg ha åbnet og instaleret den(:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 00:21

God fornøjelse Super er super, spørg videre hvis du får problemer

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 24-05-08 00:27

ja jeg venter li til i morgen (:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 00:35

Sov godt og drøm om omdannede kamera film

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 24-05-08 00:36

hihi .. hvordan gir' je dig de point når jeg har fådet det lavet ? q:

jeg skal dykke hele weekenden så det kan godt være du først får dem mandag (:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 00:38

For at accetere og lukke dit spørgsmål, skal du klikke på Accepter i det indlæg som hjalp dig mest, men vent nu til du har set at det virker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-08 18:24

Ja, ..... Ham dyhr2, han er skam god nok på bunden!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 18:37

Ja bare han ikke bliver for overfladisk det dur ikke med den hobby

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-08 18:41

Så er der lige dem der dykker som en prop, og svømmer som en kampesten!

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 17:52

severino

aner ikk hvad du snakker om, men jeg er ige kommet hjem fra dykning.
Har lige fået mit dykkerbevis i dag ;)

så jeg dykker da ikk helt som en prop ? ;D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 18:08

Tillykke med dykkerbeviset måske kan du nå at blive Super bruger i dag også, har du prøvet programmet ?

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 19:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:08

Jeg kan godt convertere VOB filer til WMV, hvilken format er dine filer ? Højre klik og klik på Egenskaber, er der et lille klip som er så upersonlig at du eventuel ville sende den med e-mail, så jeg kan se på den ?

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 20:10

det er på 1 gb ?

tar det ikk lang tid at sende over msn ? (:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:24

Jow det gør det, jeg troede der var nogle små klip som skulle sættes sammen, hvad er det nøjagtige navn på filen/erne ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:26

Hvilke muligheder bliver du foreslået, når du klikker på den Error ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-05-08 20:39

Velkommen til overfladen, og et stort Til Lykke!

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 20:40

på den dvd som kameraet har lavet er der 2 mapper dcmi, VIDEO_RM og VIDEO_TM.
DCMI er tom.
i VIDEO_RM er der 3 filer som alle sammen hedder VIDEO_RM. de fylder 32 , 32 mb og et på 1 mb (:

i VIDEO_TM er der 6 filer 3 af dem hedder VIDEO_TM. 2 a dem fylder 32 mb og den sidste fylder 1,31 mb.

alle overstående filer er "unknown" format

de 2 sidste filer er i vist vob format og det er dem jeg koncentrere mig om . de fylder 74, 74 kb og den sidste som jeg prøver og konvatere fylder 1 gb ca (:

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 20:44

severino
mange tak (:

o.v.n.
det har jeg ikk prøvet (:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:48

Det er ukendt format fordi du mangler de nødvendige codecs til at afspille dem, eller bare at Windows ikke selv kan finde de nødvendige codecs, de første filer er DVD filer, ikke noget mystisk der, de sidste burde Super kunne klare, du har ikke fortalt hvilke muligheder, der bliver foreslået når du klikker på Error ? Hvilke codecs har du på computeren ? Super har selv nogle værktøjer, men måske godt at suplere dem lidt, jeg har den fulde version af K-Lite

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:51

Link til K-Lite, hvis du vil forsøge den, du skal afinstallere alle andre codecs før du installerer K-Lite: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:54

Hvis det er det format som kameraet optager i normal, hvad så med at filme nogle sekunder, bare ud i luften og så sende klippet til mig, så vil jeg forsøge at finde en løsning, du kan få min e-mail i en privat meddelse, hvis det har interesse

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 20:56

jo det kan jeg prøve (:

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 21:04

kan du ikk bare tilføje mig på din msn ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 21:11

Jo det kan jeg godt, men det bliver først om et par timer, jeg sidder ved en Linux computer lige nu, og har et par opgaver ude, så skal laves før det bliver helt mørkt, eller du kan tilføje mig, du får lige min MSN i en privat

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 25-05-08 21:12

okaaj (:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-08 02:03

Hej nu har jeg set på de tre filer du har sendt, de to er bmp en slags billeder af indholdet af den tredie som er en dat fil, det vil sige en midlertidig datafil, den er der ingen programmer som kan åbne, undtagen det program som har oprettet filen, er det hvad du overfører til computeren ? Har du et program som fulgte med kameraet som kan afspille denne fil ? De to billeder viser godt nok en video fil på samme størrelse som dat filen du sendte, men den kan jeg desværre ikke gøre noget ved det må være et slags forstadie til en dvd, men ikke en fil som er færdig til at brænde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-08 02:05

Hedder dat filen også dat til efternavn på din computer ? Hvis nej, hvad hedder den så ? Så kan jeg måske omdøbe og arbejde videre