/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
HD AV-Konverter
Fra : marcel13
Vist : 513 gange
40 point
Dato : 23-05-08 17:12

Hej Alle

Kan nogen fortælle mig hvad en HD AV-konverter er og bruges til.

Jeg er ny så jeg håber det er rigtig gruppe jeg har spurgt.

Hilsen
Marcel13

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-08 17:24

hd = high definition

av = audiovisuel

high definition audio visuel konverter - konverteren skifter efter ønske så at sige (konvert = skifte og ændre + lave om

Kommentar
Fra : marcel13

Dato : 23-05-08 17:30

Hej igen

Tak for svar, men jeg er ikke så skarp så jeg vil gerne have uddybet - altså
skal det forstås således at:

Et digitalt tv billede bliver konvereteret til et HD signal?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-08 17:43

Hej

Det er en high definition AV konverter.
Den virker som en medie modtager hvor du kan forbinde Blu-ray afspiller, DVD optager, spil konsoller eller andre lignende enheder.

Kig her:
http://www.pioneer.se/dk/products/62/490/11786/PDA-V100HD/index.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : marcel13

Dato : 23-05-08 17:50

Hej igen

Tak for svar - men jeg blev desværre ikke klogere.
Det du skriver er at det kan sammenlignes med en hub til pc-er - men det må da være mere - når den jo koster 3-5.000 kr.

Hilsen
Marcel13

Kommentar
Fra : marcel13

Dato : 24-05-08 15:42

jeg har overhovedet ikke fået svar på mit spørgsmål . marcel13.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 40 point
Dato : 24-05-08 15:56

Hej

Ja man kan vel godt kalde det en HUB.
Den samler de forskellige enheder og konverterer signal til f.eks et Plasma TV.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : marcel13

Dato : 24-05-08 17:58

så blev jeg endelig klogere. tak. marcel13.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-08 18:30

Velbekommen

mvh klaudi