/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Hjemme side . Flash Hjælp .
Fra : JannickSkytte
Vist : 637 gange
40 point
Dato : 23-05-08 17:07

hej .
Jeg har lige købt sådan en flash skabelon til mit firma i kan se den på www.charge-technic.dk
nu har jeg så fået de programmer der stod jeg skulle have .

Flash 8
Dreamweaver 8
Photo shop .

Så er mit Spørgsmål Hvad skal jeg bruge til hvad ?

Tror det er sådan her , flash til alt det der bevæger sig , Dreamweaver til at lave alt texten , photo shop til at lave billederne om ?

Hvis det er sådan her det forgår hvordan får jeg så lang filerne sammen ? så jeg kan ligge dem op på min hjemmeside ?

Tak Hilsen Jannick

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-08 19:19

Photoshop bruger du til at redigere billeder, ændre størrelse osv.

Flash bruges til at lave interaktive bannere m. tekst og billeder, logoer, hjemmesider, knapper osv.

Dreamweaver bruger du til at lave html sider til din hjemmeside, så de kan ses på nettet. I Dreamweaver samler du f.eks. din tekst, bannere, knapper og billeder til færdige sider.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-08 20:32

Du kan se et eksempel her som jeg lavede hurtigt for en ven for 3-4 år siden i flash.

http://www.arvostudio.dk/

Photoshop er brugt til at redigere billeder og resize dem til den størrelse som de skulle bruges.

Det hele er trukket ind i flash - dvs logo, knapper, links, billeder og tekst ligger i en flashfil.

Har herefter loadet hovedflashen ind i dreamweaver i en ramme som så har navnet index.html og det er den eneste html side der bruges på denne hjemmeside.

Til gengæld er der flere flashfiler som bliver loadet ind i hovedflashen.
Hvorfor lave flere flashfiler - når det hele kunne være i en flashfil ?
Det er alene fordi at een stor flashfil vil blive for tung at loade - man risikerer at den besøgende har forladt sitet inden flashen er blevet loadet.

Kommentar
Fra : JannickSkytte

Dato : 23-05-08 20:40

Okay mange tak . Tænke på om du har Msn ? Eller en Mail ? Så jeg kunne spørge dig om det igen hvis der er noget jeg kommer i tvil om ?
Mvh Jannick SKytte
Charge Technic aps

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-08 21:01

Du skal være velkommen

mail: bentjuul snabela gmail.com
msn: bentjuul bsjh_dk snabela hotmail.com
Endelig har du mulighed for at sende et privat indlæg her på kandu.

Hvis du ikke har prøvet flash før - kan det godt volde en smule startproblemer, men de vil hurtigt være overstået, med lidt gode råd.

Kommentar
Fra : JannickSkytte

Dato : 24-05-08 11:22

Okay jeg har prøvet at tilføje dig nu .

bentjuulbsjh_dk@hotmail.com sådan der ikke ?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 27-05-08 23:32

Løsningen på problemet var, at den købte skabelon, her kunne flashen rettes til via en xml-fil.

Godkendelse af svar
Fra : JannickSkytte

Dato : 31-05-08 00:42

Tak for svaret bentjuul.