/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter til max 10.000
Fra : Kortoververden
Vist : 3774 gange
500 point
Dato : 22-05-08 21:52

Hej Kandu'ere

Jeg skal ud og finde en Scooter 45 til en voksen mand og i et prisleje der hedder max 10.000

Hvilke er faringer kan jeg trække ud af dette forum??

Jeg har kigget på Bella fra www.billigscooter.dk (fedt design, men er den noget værd?)

Eller en Piaggio (kan godt lide at navnet klinger lidt mere kvalitetsmæssigt)

Det er som sagt til en voksen mand og skal bruges som transportmiddel 2 x 25 km pr dag (når vejret er godt)

Lad mig høre hvad i har at sige

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-08 23:53

Gilera Storm 45 km/t
Du skal op på 13000 kr for at få noget der duer, desværre.
http://www.suzuki-mc.dk/composite-23.htm?ProductID=193&PageID=22&CategoryChooserID=12
http://www.scooterbasen.dk/ad.php?AdId=24&VariationId=52
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 23-05-08 00:20

Hej,

Det lyder som om du leder efter en ny scooter, hvilket jeg desværre ikke har så meget erfaring med at købe.
Men hvis du kunne tænke dig at købe brugt i stedet, kan du jo spare det halve eller mere, og stadig sagtens finde noget der fungerer.
Hjemmesider til den slags kender du sikkert. Og måske kan du også regne ud, at jeg har en bestemt jeg gerne vil "sælge" dig. Har nemlig en kammerat der er ved at sælge en 45, en Peugeot Vivacity. - Og ja, vil anbefale uanset om det er brugt eller nyt du vælger at købe, at købe kvalitet fremfor det billigste valg.

Hvis det har interesse, er linket til den omtalte Peugeot her:
http://www.guloggratis.dk/knallerter/peugeot/annonce/2848245

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-05-08 07:02

Kik også efter en PGO. De fås i forskellige prislejer. Jeg har en PGO t-REX fra august 2001. Fikved 20.250 km nyt cylinderkit mm. 2.850 kr. Der var knækket en stempelring. Kører 25 km/ltr. Startar altid. Jeg kører lige som dig ca. 25 km om dagen. Jeg kører hver dag - året rundt - bare ikke i sne. Der er inge ting der ruster på den. Der er aldrig blevet pillet ved den for at køre stærkere, ikke desto mindre kører den ca. 70 km/h efter spedometeret, som svarer til ca. 65 km/h. Så jeg er godt tilfreds. Det eneste der kan lokke lidt ved den billige scoter er, at det er en firetakter, men formentlig en "kineser"! Derfor kan den være god nok!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-08 09:07

Tak for gode input

Jeg er jo klar over, at hvis jeg skal have noget kvalitet skla jeg højere op i pris, og der er sikkert mange gode brugte køb at køre, men jeg har to ufravigelige krav

Max pris 10.000
Ny

Så ud fra dette, hvad vil så være det smarteste, eller det mindst dumme alt efter hvordan man vender det

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 23-05-08 13:12

Hej

Hva med en Giantco Venus fra T.Hansen

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1812514989&n=-2076767802&pn=-2076547662

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-08 14:06

Ja hvad med den?

Jeg kan jo sagtens se prisen, men er det et godt køb?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:28

Kører perfekt til prisen

PS: Gianto kan købes i øjeblikket for 6.000 kr.....

Selv Netto er begyndt at sælge dem -blot under andet navn....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-08 14:52

Hvor kan man få den nævnte model billigst??

Den ser jo rigtig fed ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:06

Sikkert ikke andre steder end tHansen....

Du kan få en meget lidt brugt for 6000 incl. nummerplade
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55148576

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 23-05-08 15:28
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:30

Citat
Og den gå 50 km på literen

Det må være når du trækker den

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 23-05-08 15:33

Citat
Det må være når du trækker den

Citat
Den første scooter udstyret med det revolutionerende Ditech indsprøjtningssystem til 2-takts motorer. Teknologien bag Ditech, er kort fortalt, at bensinen nu sprøjtes, under meget højt tryk, direkte ind i forbrændingskammeret, hvilken giver en utrolig god bensinøkonomi (testet til 50 km/l) og som samtidig minimerer olieforbruget. Alt i alt giver det en rigtig god kørselsøkonomi og ikke mindst, en betydelig gevinst for miljøet.

http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=22523&sub=6126&page=1

Den gør det !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:35

Citat
testet til 50 km/l

Holder ikke - hold nu op....

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 23-05-08 15:35

Ps. ca. 2000 km på en liter olie.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 23-05-08 15:40

Citat
Holder ikke - hold nu op....

Du kan tro hvad du vil.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 23-05-08 17:10

jeg kører 1700km på én liter olie, så det jo ikke den store forskel, kører p's med karburator

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-08 19:02

Men en brugt aprilia er ikke ny

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 23-05-08 19:22

Citat
Jeg skal ud og finde en Scooter 45 til en voksen mand og i et prisleje der hedder max 10.000

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 23-05-08 22:45

Hvad med en piaggio zip 4 taker, den koster lige præcis 10000 http://www.suzuki-mc.dk/composite-23.htm?ProductID=110&PageID=19&CategoryChooserID=all

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-08 06:02

simon-ms

Ja hvad med den??

Som nævnt, det er ikke noget problem at finde en scooter til prisen (jeg kan godt google) men jeg kender ikke til hvilke af de scootere i prislejet der er det bedste køb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 08:10

Vend spørgsmålet om....

Du får det du betaler for....
Da du selv pointerer det er til en "voksen mand" og der ikke på nogen måde skal pilles ved den er de ALLE brugbare....

Som med biler - en Skoda kan være ligeså effektiv som en Mercedes hvis den bliver behandlet ordentligt....

Og som ALTID - var der kun en der duede ville de andre gå nedenom og hjem....

Kunne Thansens den "billige" Gianto ikke køre kunne han ikke sælge dem....

Så vælget må falde på den mest bekvemmelige til det brug den nu skal bruges til....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-05-08 08:49

Jeg er en voksen kvinde der nu i 3 år har haft en Piaggio Ape 50 van - 3 hjuler med lastrum.
Fordel: man sidder i tørvejr, starter altid, kører min. 20 km/l, laster 200 kg udover fører, ingen P problemer.
Næsten som en bil, men kræver kun lovpligtig ansvarsforsikring til kun ca. 1.000 kr./år og kan også fås med varme og radio m.m.
Se bl.a. www.scootcar.dk - En ny koster ca. 50.000 kr. men Den Blå Avis www.dba.dk har tit brugte til salg.
jeg kan kun varmt anbefale denne model selvom den er lidt dyrere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-08 09:36

Og netop det at den er dyrere diskvalificerer den, jeg har set den og den er vildt sjov, men hele ideen er at kunne bevæge sig igennem trafikken uden at skulle holde i kø, og udover at være dyrere er den også noget mere pladskrævende og jeg kan stadig ikke have min Grand Danois med

Jeg har skåret det ned til et valg mellem disse:

http://www.billigscooter.dk/products/productinfo.aspx?productid=1702&MenuItemID=1360

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1812514989&n=-2076767802&pn=-2076547662

Hvilken er det bedste køb til prisen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 09:42

Citat
men hele ideen er at kunne bevæge sig igennem trafikken uden at skulle holde i kø

Så er begge diskvalificeret....

Det er 45 modeller - de kører med nummerplader og IKKE på cykelstier.....

så du har samme køkultur som bilerne - alt andet er overtrædelse af færdselsloven

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-08 09:49

Jeg har da tænkt mig at køre efter forholdene, og ved godt jeg ike må køre på cykelstien, men når jeg kører ind ad Stranddvejen om morgenen kommer de små sataner altså hurtigere frem end bilerne og det vil jeg da udnytte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 10:01

Det kan kun politiet jo forhindre dig i

Men lovligt er det IKKE...

Så snup du den billigste.....

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 24-05-08 12:54

Jeg nævner netop piaggio zip, fordi den har alt hvad du leder efter, det er en 4 takter, så denn køre langt på literen og der er mange km i motoren, og fordi piaggio er et scootermærke med godt ry, i modsætning til dem fra thansen og billigscooter, så er den samtidig billig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-08 17:26

De andre er da også 4-taktere

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 24-05-08 17:47

Ja, men de er ikke i samme kvalitet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-08 18:02

Det er så ok, men du skriver bare som en fordel at det er en 4 takter ikek at det er en bedre 4 takter

Men ved du at de andre IKKE er gode?

Jeg kan komme i tanke om mange mærker som har et godt ry, men det gør jo ikke nødvendigvis de mærker der ikke er så kendt til dårlige produkter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 18:34

Vi prøver igen

Du får hvad du betaler for......

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-08 18:37

refi

Du må jo tro at jeg er dum, je gved gost at jeg får hvad jeg betaler for, men hvis det virkelig er tilfældet så kan det komme ud på et om jeg køber det ene eller det andet i samme prisklasse, jeg søger ikke en åbenbar konstatering af ting jeg allerede ved, men faktiske erfaringer, og da du tilsyneladende tilbringer hele dit liv bag skærmen tvivler jeg på du har erfaringer af nogen art, så du er velkommen til at holde dig ude af debatten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 18:40

Jeg har en af de "billige" Giantoer (hedder noget andet da den paralelimporteres til Tyskland)....

Den fulgte mere eller mindre gratis med et telefonabo, så den reelle pris er omkring 3.000

Den har nu gået 4000 km og der har ALDRIG været vrøvl....
Men bevares - den bruges mest i "bedre" vejr til hurtige smutture og går i snit 28 km på literen...

Så billigt kan sagtens være godt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 18:42

Jamen så god fornøjelse med købet

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 25-05-08 15:12

Jeg har erfaring med Gianto i den forbinelse at en af mine venner har sådan en og det er tit at han skal stå og statte en 8-10 gange på den før den starter, og så har den også sprunget remmen efter kun 5000 km, inden tvivl om, at der sikkert er mange der har gode erfaringer med den, men når man skal køre så mange km som du skal, så ville jeg ikke købe den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-08 16:19

Sådan er det med de kinesere, de springer.

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-08-08 14:50

Tak for svaret Klaudi.
Jeg droppede projektet helt, men du var den første på tråden der rent faktisk besvarede mit spørgsmål

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 16:23

Velbekommen