/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
0x0000007a ved deling i Vista
Fra : avalodia1977
Vist : 1415 gange
135 point
Dato : 22-05-08 12:09

Jeg har en printer (Canon MP210) som er koblet til en computer (Vista Ultimate) med USB.

Denne vil jeg lave deling på i mit lille netværk.

Men jeg får denne fejlmeddelelse:

Der opstod en fejl under forsøget på at gemme printerindstillinger. Handlingen kunne ikke fuldføres (fejl 0x0000007a).

Er der nogen der har en lys ide til hvorfor den laver fejl?

/Avalodia1977

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-08 12:52

har googlet fejl koden lidt og er kommet frem til at du bør geninstallere printer driverne på alle de computere der skal benytte den (ville være nok at gøre det på den computer fejlen kommer på, men for en sikkerheds gør du det på alle). Derefter kontrollere du at kablerne er sat korrekt i diverse computere.

Og til sidste så bare lige en reminder på en fejl som man ikke altid lige husker på, du skal huske at den computer printeren er tilsluttet skal være tændt for at du kan printe på den fra andre computere.

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 22-05-08 13:11

Jeg har afinstalleret og genindstalleret og jeg har brugt de nyeste drivere fra internettet men lige lidt hjælper det.

Jeg mener også at min bruger har de nødvendige rettigheder.

Jeg er opmærksom på kabler og at computer og printer er tændt, men tak til webnoob for kommentaren.

/Avalodia1977

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-08 13:41

det har ikke noget med rettigheder og gøre når det er et "alm." netværk. Så længe man kan printe fra den computer den er installeret på så skulle alle i princeppet kunne printe via den computer. Det eneste jeg kan komme i tanke om er hvis vista, med dens øgede sikkerhen, har "spærret" spoolsv.exe det kun er localhost der kan bruge den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-08 13:46

Lige et tillægsspørgsmål. Når du installere printeren, har du den så tilsluttet via USB-kablet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-08 13:49

[B]Stop 0x0000007A or KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR[/B]

Cause
A page of kernel data was not found in the pagefile and could not be read into memory. This might be due to incompatible disk or controller drivers, firmware, or hardware.

Solution
Stop 0x7A can be caused by bad sectors in the virtual memory paging file, disk controller error, virus infection, or memory hardware problems.

Run chkdsk /r or chkdsk /f to detect and resolve any file system structural damage.

Run any system diagnostics that are supplied by your computer manufacturer, especially a HDD check.

If all Hardware fully functional reinstall Operating System.

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 23-05-08 20:25

Jeg har installeret printerdriver med usb-ledningen taget ud.

Jeg kan ikke umiddelbart køre chkdsk. Jeg får meldingen " Du skal køre programmet i forhøjet tilstand" og det ved jeg ikke hvordan jeg gør.

/Avalodia1977