/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen lyd på min bærbare ?
Fra : jens26
Vist : 750 gange
220 point
Dato : 04-10-01 01:10

Jeg har en compaq presario 1246, men ingen quickrestore cd, og der er ingen lyd. Er der en måde man kan få lyden til at virke uden en quickrestore cd, på compaqs hjemmeside findes der forskellige drivere men ikke til lydkortet og jeg kan heller ikke finde noget andre steder på nettet. Hvis det ikke kan lade sig gøre vil jeg være meget interesseret hvis der er en der har en quickrestore cd til en presario 1246

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 07:31

"jens26" <jens26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vQMu7.2546$%D3.194925@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en compaq presario 1246, men ingen quickrestore cd, og der er
ingen lyd. Er der en måde man kan få lyden til at virke uden en
quickrestore cd,
________________________________________________________
Prøv at gå ind under enhedshåndtering og fjern lydkortet og alt andet der
står under dette punkt fra konfigurationen. ( i Win98 hedder punktet
'Enheder til lyd, video og spil) Sluk PC'en og start den op igen. Herefter
burde den selv installere kortet igen.
I 90% af tilfældene virker det herefter.

MVH/Hans

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 04-10-01 09:53

hmmm
Har du spurgt Compaq om de har lyst til at sende dig en ny quickrestore.
Prøv for eksempel at stikke dem en god undskyldning for hvorfor du ikke har den.

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 08:47

"jens26" skrev d. 04-10-01 00:10 dette indlæg :
> Jeg har en compaq presario 1246, men ingen quickrestore cd, og der er
> ingen lyd. Er der en måde man kan få lyden til at virke uden en
> quickrestore cd, på compaqs hjemmeside findes der forskellige drivere
> men ikke til lydkortet og jeg kan heller ikke finde noget andre steder
> på nettet. Hvis det ikke kan lade sig gøre vil jeg være meget
> interesseret hvis der er en der har en quickrestore cd til en presario
> 1246u flere ting du gerne vilæ vide om gurps så skriv til

> merc.ghost@ofir.dk

>

> Kim T.dig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Prøv at installere PCI Brigde det hjalp på min bærbare
Lars

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : jens26

Dato : 04-10-01 14:32

Jeg kan ikke få lyden til at virke med de drivere jeg kan finde, under enhedsorientering er lydkortet under andre enheder og står som PCI Multimedia Audio Device. Hvis der er en der har eller kan skaffe en quickrestore cd til en presario 1246 vil jeg gerne købe en backup

Kommentar
Fra : britta

Dato : 12-10-01 13:02

Hej

Jeg kan godt forstå du gerne vil købe en Backup,-da en ny Quickrestore Cd koster ca 400Kr.
Prøv at ringe til den Service-partner der ligger nærmest dig,http://www.compaq.dk/support/servicepartner.asp
-der vil du blive henvist til Værkstedet,-som så vil hlælpe dig det de formår.
Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-10-01 22:43

Hej Jens26
Jeg har været inde på nettet og kikke lidt her er hvad jeg fandt
Dit lydkort til din presario 1246 er
Surround Sound:   Aureal A3D&#8482; Interactive
FM-synth:   Ja
Højttalere:   JBL Pro integreret
Bestilling af Quickrestore se her
Løsning:   Din Compaq Presario Internet PC indeholder en komplet kopi af den fra fabrikken installerede software på et beskyttet område af harddisken (partition D). Hvis du ved et uheld sletter et program eller systemdata, kan du genskabe dette ved hjælp af computerens Quick Restore funktion. Du kan læse mere om denne funktionalitet i den medfølgende vejledning.Hvis du vælger at slette harddisken eller at udskifte harddisken, vil du miste denne funktionalitet. Du kan i dette tilfælde bestille en CD-ROM med en kopi af det fra fabrikken installerede software.
Kategori:   Diverse
Yderligere information:   Du kan bestille en CD-ROM med en kopi af det fra fabrikken installerede software ved at ringe til Compaq Kundesupport.Du skal have modelnummer og serienummer parat inden du ringer. Du finder numrene på siden, bag på eller forneden på din computer.Du finder telefonnumeret til Compaq Kundesupport under menupunktet Telefonsupport.
Håber det er et svar du kan bruge
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 220 point
Dato : 17-10-01 23:26

Hej Jens26
det er bare mig igen så har jeg fundet en side hvor du kan downloade en lyddriver til din presario,du skal downloade den der hedder Aureal A3d sound driver 3.1
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=aureal&cn=Drivers&ca=10001
gå lidt ned på siden så finder du den
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-10-01 23:32

jeg kan se hele siden ikke kommer frem når du trykker på linket men bare tryk aligevel og på den side der kommer frem skal du bare skrive aureal under search,så kommer du frem til downloadsiden
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-10-01 14:37

Til Briani.
Hvis du kikker op på siden, så kan du se mi svar blev afvist. På den side jeg linker til er der de samme Drivere som du har fundet.
Jeg ville bare ønske dig held og lykke og håbe at du får svar for dit "gravearbejde

Hilsener
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-01 15:42

Til Parkenss
Tak for de rosende ord
Jeg kan da lige sige mens jeg har dig,jeg har fulgt dig en del herinde på og syntes du kommer mange gange med nogle gode råd og tip,nogle af dine kommentarer er end da så gode,at de er blevet kopirer over i min særlige mappe,så kan jeg jo altid bruge dem en dag jeg får et proplemer med min computer.
PS-bare forsæt med dit gode arbejde.som jeg siger det er altid rart at kunne hjælpe andre.
MVH og forsat en god dag Brian

Godkendelse af svar
Fra : jens26

Dato : 10-03-06 17:19

Tak for svaret briani.