/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kopiere
Fra : birkglerfoss
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 21-05-08 23:37

Er der nogen der ved hvordan man kopierer et dokoment fra adobe reader over til word?
Det er forde at dokementet fylder en hel side, så bliver jeg nød til at printe alle 132 sider ud
kan man ikke lave siderne mindre so at kopierer 4 sider over til 1 side i word?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-08 00:36

I Adobe:

Filer, Udskriftsopsætninger, printer, Egenskaber, Layout Antal sider pr. ark - og fluff, så har du 4 på hver side. Ihvertfald til min HP 840c.

Hanne

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 01:03

Som Camillasmoster skriver afhænger det af din printer.

Du kan godt kopiere det over i Word på den sædvanlige måde (Ctrl+A, Ctrl+C, og i Word Ctrl+V) men resultatet er nok ikke ret kønt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-08 04:06

Du kan også evt. hente et "capture" program på Nettet til at "tage billeder" af siden og gemme som billeder, og så sætte dem ind i Word.

Eller måske Print Screen - og bagefter beskære billederne.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 22-05-08 06:30

Håber du kan engelsk
Dette online program gør netop det du efterlyser
Zamzar konvertering
Sooner or later you will need to convert an Adobe PDF file to a Microsoft Word DOC file. They are, after all, two of the most common document file formats around.
The reverse conversion from a DOC to PDF is, of course, a piece of cake; there are any number of free PDF writers [1] that allow you to output a PDF file directly from Word itself.
Converting from PDF to DOC is trickier, particularly if you want to preserve the document layout and/or your PDF file contains images.
If layout and images are not important, then all you need to do is copy and paste the text from your PDF Reader into Word. The text will copy fine and some font style elements will be retained but all layout and any images will be lost . And if the original PDF is in multi-column format you will get a real mess.
Your best free option for preserving format is to use an online conversion service. With these services, you upload your PDF file, then download the converted file.
This programmen will also convert to and from other file-formats as well.
www.zamzar.com
leob

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-05-08 07:29

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Hvis det drejer sig om at printe en enkelt side ud af et dokument på 132 sider, så kan du i printerindstillingen blot bede om at få udskrevet f.eks. side 78, så kommer den kun den side ud.
Hvis det drejer sig om at kopiere noget tekst over i Word, markerer du blot den ønskede tekst og kopierer den, hvorefter du åbner et tomt word dokument og sætter teksten ind dér. Det kan godt være, at skrifttypen ændrer sig i processen, men så formaterer du den blot på normal vis. Samme procedure for billeder.

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 23-05-08 15:49

det som jeg mener i steden for de 132 sider i adobe reader vil jeg gerne lave dem mindre så de kun fylder en 1/4 og så printe dem ud men jeg ved ikke hvordan man laver det for jeg har prøvet kopieret dem over i word og det ligner lort kort sagt

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-05-08 17:19

Filer --> Udskriv --> Flere sider pr. ark --> vælg 4 sider og tryk på OK.
Du behøver altså ikke kopiere til Word.

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 23-05-08 18:11

Tak for hjælpen jeg kan det nu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-05-08 21:24

Det var liige netop, hvad jeg skrev i det første indlæg