/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Nummeret falder af min trøje..
Fra : cobran
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 21-05-08 20:04

Har en fodbold trøje hvor nummeret er så småt ved at falde af. Jeg er glad for trøjen, så løsningen er ikke bare at købe en ny som jeg normalt ville have gjort...

Er der en måde man kan lime den på igen? Hvis ja, hvad skal jeg så bruge?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-05-08 20:14

Hvis du går ind i en stofforretning kan du købe en form for lim som nummeret kan sættes fast med.

Limen er anbragt på papir og først stryges limen på stoffet (man stryger på papiret) og så fjernes papiret og derefter stryges nummeret på. Du kan klippe i papiret med limen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-08 20:34

Du skal have fat i noget "Strygevliseline" - kan købes i alle stofbutikker - der kan du også få vejledning - supernemt og effektivt

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 21-05-08 20:51

Citat
hvor nummeret er så småt ved at falde af

Så saml det DA OP___

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-05-08 20:59

Fliseline som er dobbeltklæbende er for tykt til en applikation på en trøje. Jeg har arbejdet så mange år med fliseline og applikationer at jeg ved hvad jeg gør.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-05-08 21:07

Tekstillim fra Casco i en rød tube som fås hos farvehandleren.

Det kan både bruges enkeltklæbende, dvs smør på og pres sammen, men også ligesom kontaktlim hvor man smører et tyndt lag på begge flader og lader det tørre lidt før sammenpresning....ram nøjagtigt når det presses sammen da det bliver vanskeligt at få det fra hinanden.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-08 21:37

Løsningen er da nål og tråd.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 22-05-08 13:37

hov hov valde! Det er en meget vigtig trøje! Ingen nål og tråd til den! Bare lim

Men er der så nogen her der har prøvet at lime et nummer eller tal på igen... Er der holdbart?

Mvh. Cobran.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-05-08 15:06

[CITAT]Ingen nål og tråd til den! Bare lim

Ja ja; Men hvis det nu også er et meget vigtigt Nr. Så kan du sikre det med et lille sting i hjørnerne og på strategiske punkter, - Jeg mener - hvis nu ikke limen er så pålidelig som i tror.

Der er jo nogen der bruger både livrem og seler.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-08 21:32

Jeg har limet en masse applikationer på tøl, det holder fint når det stryges på, men det vil være en god ide at hæfte det med nål og tråd i hjørnerne. Det kan tåle at blive vasket i vaskemaskine og centrifugeret.