/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jeg kan ikke starte min fs1'er
Fra : jacobkejserbahn
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 21-05-08 18:48

Jeg har brugt rigtig lang tid på at renovere en gammel yamaha, men nu kan den ikke starte? jeg havde den startet for to dage siden, men nu kan den ikke??
den får gnist og benz.
Kan den være druknet, eller er det bare benzinblandingingen, der er for fed??(95 blyfri, 5% olie)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-08 19:17

Er det ikke 2% olie der skal i ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-05-08 19:28

92 oktan, 2% olie hvis du bruger en ordentlig olie.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-05-08 20:02

Skru` dit tændrør af og se om det er vådt, er det det må du have det tørret, -inden du sætter det på igen kan du afsætte lidt bly fra en blyant på electroderne, og gnisten kan bedre springe igennem første gang. Det vil så heller ikke skade at få bede styr på din brændstofblanding.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-05-08 07:37

Hus lige at åbne for benzinhanen!

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 22-05-08 20:05

De gamle yamaha må gerne køre på 5%, det står både på knallerten og i "bogen". Hvis den kører med tun må du ikke køre med under 4% olie

Kommentar
Fra : JokkeFyren

Dato : 01-06-08 20:33

Er du sikker på at din tændspole ikke er brændsammen?
Men hvis du kører med mere end 4 % så får motorer for meget olie også kan stemlet ikke trække det...
Du kan også prøve at købe et nyt tændrør med 10 el. 11 i glødetal..