/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sort skærm
Fra : killer10
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 21-05-08 15:20

Jeg har samlet en ny computer, men der vil ikke komme billede på skærmen når jeg tænder den.

Bundkortet er et msi p7n sli premium

Cpu Intel E8400

Grafik BFG 8800GT

Psu thermaltake 600W

Ram 4 Gb Geil

Når jeg tænder for den bliver grafikkort køleren ved med at "suse" derudaf, hvor det normalt efter et par sekunder falder i hastighed igen.
Jeg er virkelig på bar bund, ved at alle delene virker. Håber der en en der har et bud eller 2 på hvad det kan være.

Skal lige siges at jeg også har prøvet med en intel E6850 cpu, da bundkortet skulle understøtte den cpu, med de fødte bios-drivere uden opdatering.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-08 15:26

Du har husket, at montere det 4 polede P4 stik til cpu ??

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 21-05-08 15:27

Ja, og nej... Det er et ny 8 polet stik der er til det. 24 pins + 8 pins

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-08 15:33

Det er så afløseren på de nye bundkort - prøv at loade bios default. Du er sikker på, at alle afstandsstykker sidder rigtigt under bundkortet.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 21-05-08 15:37

Jeg kan ikke rigtig starte bios i default, da jeg ikke kan se hvad der sker på skærmen. Kan afstandsstykkerne have noget at sige?

Mit eneste bud kan være at bios er for gammel til den nye cpu, men som jeg skrev har jeg prøvet med en anden cpu også, men har den ikke mere. Kan man på nogen måde update bios uden billede på skærmen?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-08 15:58

Man reesetter bios med jumper eller lodninger på bundkortet (LlearMos) Hvis afstandstykkerne ikke sidder rigtigt, kan de kortslutte bundkortet med en defekt som følge. Tag det hele ud, og lig det på et bord, kører det der, skal du tjekke i kabinettet.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 21-05-08 16:02

Har en knap bag på bundkortet der hedder clear cmos. Den har jeg prøvet, men intet ny, har også haft bundkort ude på bordet og ligge, intet held heller. =(

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-08 16:07

Du må ikke have power på bundkortet, når du clearer mos.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 21-05-08 16:11

Det har jeg heller ikke haft, men hvis jeg clearer den vil den jo stadig gendanne den bios som ikke understøtter min cpu eller?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-08 16:14

Det er jo ikke sikkert, den vil boote med en cpu, den ikke vil kendes ved. Du er nødt til, at have en ældre type cpu for, at opdatere (flashe) bios

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 21-05-08 16:15

Ja det er rigtigt, men er det muligt at update bios via en diskette i blinde, eller er det helt umuligt?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-08 16:19

Du kan ikke skrive kommandoèr uden, at se, så det kan ikke lade sig gøre, og winflash kan du ikke bruge, da det kræver et styresytem. Uden en godkendt cpu, ingen biosupdate.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 21-05-08 16:21

hmm... det var da belastende... jeg må se om jeg kan finde en ældre cpu til det. tak for hjælpen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-08 16:28

Selv tak og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-08 19:30

Har du flere video udgange ?
Nogen gange skal man i biosen vælge hvilken video udgang man vil starte med. Det kan være det er sat til en anden. hvis nu du både har video udgang på bundkortet og et ekstragrafik kort og måske er det to typer video udgang på dit grafikkort.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-08 19:31

Kom lige til at tænke på jeg har opladet at der ikke kom noget på skærmen hvis der ikke var nogen ram i. Dem har du vel sat i men check om de sidder rigtigt og om din bundkort understøtter det.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 22-05-08 00:17

Tror det er et tilfælde af et motherboard der var dead on arrival. Jeg har testet alle delene i en anden computer, og omvendt. Det dur stadig ikke, så det må blive en reklamationssag.

Tak for alle svarene

Godkendelse af svar
Fra : killer10

Dato : 22-05-08 00:18

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-05-08 07:48

Selv tak.