/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook autoafsender
Fra : jeb3
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 21-05-08 11:31

Hejsa.

Jeg har et problem med den autouafsender vores IT mand har lavet.

Den er fin nok, men hver gang jeg starter en ny mail op, skriver jeg med sammen skrifttype som den øverste linie i firmanavnet. Dvs. sige noget større og med fed skrift.

hvardan ændrer jeg det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 11:48

Det du mener er vel at afsender allerede ER sat på mailen.... - Eller hvad ?

Du ændrer blot til den type/størrelse DU vil bruge når du begynder mailen....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-08 12:17

Eller mener du autosignatur, altså den er i bunden af din mail.
fx.

Med venlig hilsen
Thomas Hansen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-08 15:53

Sådan som jeg forstår det, skal du gå ind i - vis - oppe i toppen af viduet - og viderer til - tekststørrelser -

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-05-08 16:04

Det er en autosignatur, der altid står i bunden.

Jeg ved godt, jeg bare kan skifte skriftstørrelse, men det har den jo glemt næste gang jeg skal sende en mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 16:09

Det er fordi skabelonen ikke er gemt ordentligt (efter fremstilling)

Det er en ommer for vedkommende (IT-mand ) der har lavet den - den skulle efter fremstilling have haft markøren stående der hvor du starter med den skrifttype og størrelse du nu starter med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 16:10

Hvis du selv kan rette skabelonen er problemet jo løst

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-08 16:33

Hvis det er en IT fagmand der har lavet signaturen, så er den højst sandsynligt lavet udenfor outlook. Og rette en signatur, kræver man retter i tre filer, hvor en af dem er en html, en er en .doc fil og en er en .txt fil.

Som der bliver skrevet længre oppe, så må det være en ommer for den IT-mand.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-08 16:36

Ehm... Tror i ikke bare at IT-manden har lavet det i - sidehoved/sidefod-??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 16:39

Det kommer sandelig an på HVAD han har lavet det i

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-08 16:44

refi hvad skulle han eller lave den i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 16:53

Ellers end hvad ????

Der er da mange måder at lave brevpapir på....

Med den IT-mand er det ikke godt at vide

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-08 16:57

Jam... hvis det er lavet i sidehoved/sidefod, burde Jeb3 da kunne rette tekststørrelsen ik?

Problemet er mere at få mailen til at huske størrelsen fra gang til gang

Nu har jeg ikke selv prøvet at ændre størrelsen på min pc, men hver gang der skal ændres noget, så skal der trykkes - OK - eller noget i den stil, men det har du vel husket Jeb3??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 17:04

Det skal jo under alle omstændigheder gemmes som skabelon EFTER rettelsen....

Ellers er det jo væk næste gang....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-08 17:17

Der er jo ikke et brevpapir der er tale om her. Hvis du selv har outlook på din computer så prøv og gå ind på denne her sti C:\Documents and Settings\<DIT BRUGERNAVN PÅ DIN COMPUTER>\Application Data\Microsoft\Signaturer så kan du se alle de signaturere du har. Og du kan rette i dem her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 17:39

Tror vi snakker om 2 forskellige ting

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-08 17:55

ja det gør vi, du snakker om brevpapir og jeg snakker om signatur. Signatur er den som man kan få til og være i en mail når man åbner den så man ikke skal skrive den hver gang man skal sende en mail. Brevpapir er baggrunden på en mail, fx. kan baggrunden ligne en ringblok.

man kan også rette/oprette signature i outlook. Vælg Funktioner -> Indstillinger..., derinde vælger man fanebladet Postformat, nederst på det faneblad er der så mulighed for at lave signaturere og vælge hvilke der skal bruges når sender en mail eller svar og videresender en mail.

Man laver brevpapir lige over.