/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken router?
Fra : bjur
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 20-05-08 23:02

Jeg har en WRT54GS ovenpå med DD-WRT hvor min Synology DS207+ sidder på.

I min stue vil jeg have en slingbox samt min Xbox 360. Problemet er, at ingen af enhederne er wireless kompatible som standard. Jeg vil derfor flytte min WRT54GS ned i stuen og have en pre.n router med 10/100/1000 Mbit ovenpå ved DS207+, koblet direkte på min Zyxel router også for at kunne udnytte jumbo frames på Synologyen.

Da jeg ikke har mulighed for at trække kabel mellem 1 sal og stuen, var planen at jeg sætter WRT54GS i client bridge mode, men skal så stadig finde en pre.n router.

Har kigget på DIR-655, DIR-855, WRT600N og DGL-4500.

DIR-655: Ulempen er, at den ikke er dualband og ikke kan køre 5Ghz, samt den ikke har USB storage.

DIR-855: Er ikke kommet endnu og koster 1600,- og har ikke USB storage.

WRT600N: Kører dualband, men har fået blandet anmeldelser, men har mulighed for DD-WRT.

DGL-4500: Supporterer dualband, men så vidt jeg kan se kan den ikke styre det automatisk.

Jeg har også en HTPC stående i stuen, hvor jeg gerne vil kunne afspille HD materiale fra pre.n routeren, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge?

Lige så vigtig er det også at vide, hvornår n-standarden bliver final, for hvis det er lige om hjørnet, er det måske bedst at vente?

Kommentar
Fra : Trolden30

Dato : 21-05-08 00:22

Jeg har en linksys wap4400N og jeg har ikke de stor problemmer, detter er kun en wirless Access point og her kun en port, men den samme model WRVS4400N og har 4 porte med giga udgang

Men valget er dit

WAP = Wirless Access point
WRVS = Wirless Router with switch