/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Remote Web Workplace
Fra : mikael_hanna
Vist : 547 gange
500 point
Dato : 20-05-08 12:48

Hejsa Folkens... I det firma jeg arbejder har vi en Small Business Server 2003 stående. Vi har en del arbejdspc´ere sat til serveren og alt fungerer upåklageligt. Desværre får jeg ikke Remote Web Workplace (RWW) til at fungere ordentligt.
Når jeg sidder på en ekstern PC og forsøger at logge mig på "remote" via en internet explorer slipper jeg ind på siden. Jeg kan tjekke mails og en masse andet, som fungerer fint. Men 2 ting fungerer ikke. Det er når jeg forsøger at "connecte" til en klient-pc eller serveren. Da kommer den med den her fejlmeddelelse efter ca. 10 sek.

"The client could not connect to the remote computer. Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections. It is also possible that network problems are preventing your connection. Please try connecting again later. If the problem continues to occur, contact your administrator."

Jeg har forwardet port 443 og 4125 (som kræves til RWW) til vores SonicWall router, og jeg er logget ind som administrator når jeg forsøger at koble på en klient-pc. Så det er ikke der problemmet ligger. Jeg har googlet i flere uger nu, men jeg finder ikke en løsning på mit problem.

Så jeg håber MEGET at en herinde kan hjælpe mig med mit problem. Grunden til at jeg vil bruge RWW, er at vi har fået en afdeling i en anden by, som skal logge på vores bogholderi system. Og da vi har muligheden for RWW indbygget i SBS 2003, så er det indlysende at bruge denne mulighed (den er også sikrere end VPN). Så kom med nogle gode forslag ... den som løser problemmet får 500 points, og hvis Kandu.dk tillader det vil jeg gerne spændere alle min points på det rette svar (1576 points), ellers må i nøjes med de 500 points.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-05-08 13:29

det skulle ellers være lige til
bare husk at brugeren skal være medlem af "remote desktop computeres"
og su skal opsætte det via guiden, ellers du det ikke.

se en lille film om det her
http://www.youtube.com/watch?v=aayUR43KzPI

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 20-05-08 13:49

Hejsa. Administratoren er selvfølgelig medlem af ALLE grupper.. så det gør ingen forskel om jeg smider ham i remote desktop gruppen (ville nu også mene at det er Remote Web Workplace gruppen brugeren skal i)...

jeg skal da lige kigge den film igennem og se om jeg har lavet nogle fejl i min opsætning..!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-05-08 14:30

Ja det kan være lige til, men der er nogle ting som skal sættes op, bla vil jeg anbefalde at man sætter en terminal server op, som man logger på med RDC (Remote Desktop Connection).

Har du ikke fotstand på det vil jeg nok aogså anbefalde dig at du tager fat i nogen der har.