/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Hjælp oversættelse er i tvivl
Fra : madslev
Vist : 597 gange
190 point
Dato : 19-05-08 21:30

Dear Christine!
Kære

Jeg har villet skrive til dig i lang tid;men fordi jeg har fået nyt arbejde, har jeg måttet finde et sted at bo. Jeg har nu købt en dejlig toværelses lejlighed nær Hyde Park, og nu må jeg se at få skrevet

I have wanted to write too you in a long time; but because I have got a new job, I have had to find another place to live. I have now bought an lovely 2 rooms apartment near Hyde Park, and now I may/shall write

Hvordan har du det? Som du kan forstå, er er der sket meget for mig siden vi sidst så hinanden. Jeg kunne skrive 20 sider uden at får det hele med.
Haw are you? Like/whom you can understand, there is happened a lot for me since we last saw one another/ each other. I could write 20 pages without to get it all in there

Jeg ville ønske, at du kunne og besøge mig og se min nye lejlighed. Den ligger tæt på mit nye arbejde, og jeg kan gå derhen på bare 10 min. Jeg er også blevet forlovet; men vær sød ikke at fortælle det til min mor og far,da jeg ikke har turdet fortælle dem det endnu.

I would wish, that you could come and visit me and see my new apartment. It lies near my new workplace, and I can walk over/to there on just 10 minuts. I also have been engaged; but please don't tell it too/to(usikker) my mom and dad, as I dare not to tell them it still.

De tror stadigvæk, at jeg vil komme hjem næste sommer; men jeg vil nok blive her i England. Jeg ved at jeg burde fortælle dem det; men jeg ved også, at særlig min mor vil blive ked af det, så det er svært at få det sagt.

They Think still, that I will come home next summer; but I will probaly stay here in England. I know, that I ought to/should tell them it; but I also know, that specially my mom will be sad of it, so it is hard to get it said/telled(usikker).

Jeg håber, at du vil få en dejlig sommer, og at du kan finde tid til at se mig, når jeg kommer hjem til jul. under alle omstændigheder ringer jeg til dig

I hope, that you will get a lovely summer, and that you can find some time to see me (at?!), when I will come home to christmas. In any case I will call you.

Kommentar
Fra : furryvision

Dato : 19-05-08 22:08

Dear Christine!
Kære

Jeg har villet skrive til dig i lang tid;men fordi jeg har fået nyt arbejde, har jeg måttet finde et sted at bo. Jeg har nu købt en dejlig toværelses lejlighed nær Hyde Park, og nu må jeg se at få skrevet

I've been wanting to write you in a long time; but because I have got a new job, I had to find another place to live. I have now bought a lovely 2 rooms apartment near Hyde Park, and now I'll write

Hvordan har du det? Som du kan forstå, er er der sket meget for mig siden vi sidst så hinanden. Jeg kunne skrive 20 sider uden at får det hele med.
How are you? Like you understand, a lot has happened to me since last time we met. I could write 20 pages and yet not including everything
Jeg ville ønske, at du kunne og besøge mig og se min nye lejlighed. Den ligger tæt på mit nye arbejde, og jeg kan gå derhen på bare 10 min. Jeg er også blevet forlovet; men vær sød ikke at fortælle det til min mor og far,da jeg ikke har turdet fortælle dem det endnu.

I wish you could come and see me and my new apartment. It is near my new workplace, and I can walk there on just 10 minutes. I also got engaged; but please don't tell my mom and dad, as I dare not to telling them yet.

De tror stadigvæk, at jeg vil komme hjem næste sommer; men jeg vil nok blive her i England. Jeg ved at jeg burde fortælle dem det; men jeg ved også, at særlig min mor vil blive ked af det, så det er svært at få det sagt.

They Think still, that I will come home next summer; but I will probaly stay here in England. I know, that I ought to tell them, but I also know, that especially my mom will get sad so it is hard to tell them.
Jeg håber, at du vil få en dejlig sommer, og at du kan finde tid til at se mig, når jeg kommer hjem til jul. under alle omstændigheder ringer jeg til dig

I hope, that you will have a lovely summer, and that you can find some timeto come and see me, when I will come home for christmas. In any case I will call you.

Værsgo!

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 190 point
Dato : 20-05-08 07:58

Stort set enig, meeeen...

Citat
I also got engaged; but please don't tell my mom and dad, as I dare not to telling them yet.

...dare not to tell eller dare not telling. Ellers er det da dobbelt...!?

Citat
They Think still, that I will come home next summer; but I will probaly stay here in England. I know, that I ought to tell them, but I also know, that especially my mom will get sad so it is hard to tell them.

Think er med lille t - og så er der (generelt) nok lidt mange "danske" komma'er.

Citat
I hope, that you will have a lovely summer, and that you can find some timeto come and see me,

timeto mangler et mellemrum.

Og kære madslev:
Hvis der ikke ligefrem er tale om en stil - modsat et ægte brev, som skal sendes - så tænk alvorlig over, om ikke du skulle få fortalt om forlovelsen og genovervej din sommerrejse til din mor. Der kan ske ting, så du lige pludselig ikke længere har chancen for at gøre det - og dét vil du fortryde resten af dit liv...!

Noget lignende ved jeg af egen bitter erfaring.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 20-05-08 11:20

Jeg synes at det er en meget "fordansket" engelsk udgave Furryvision kommer med. Men de kommer jo an på hvad det skal bruges til, om det gør noget?

Kommentar
Fra : madslev

Dato : 20-05-08 12:54

altså jo mere engelsk den er, jo bedere

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-05-08 13:04

Men det kan da sagtens forstås.

Og hvis dit mundtlige engelsk "heller ikke er bedre" - undskyld min bramfrihed - så gør det vel ikke så meget...?

Kommentar
Fra : madslev

Dato : 20-05-08 16:06

Det er desværre skriftligt og ikke mundtligt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-05-08 19:55

I stedet for den direkte oversættelse,
som jo ikke er mulig, hvis man vil udtrykke sig korrekt på begge sprog.

Tag hvert af de danske udsagn for sig,
og udtryk dem på den måde du ville sige det samme på Engelsk/US...

Jeg er sikker på det vil lyde helt anderledes.

Have a nice day, Svend