/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ræup
Fra : jyttew
Vist : 1217 gange
100 point
Dato : 19-05-08 18:47

hvor ligger Ræup jeg ved at det er i Viborg men hvordan kommer jeg ind på det ??
venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-05-08 19:00

Det findes ikke i www.krabsen.dk stednavne database.

Har du læst rigtigt?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 19:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 19:03

Det siger mig lidt, jeg er selv fra de kanter,

men tror du ikke det hedder Rærup? eller sådan noget lignende?? Svend

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 19:07

Find det på Google Earht

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 19-05-08 19:12

Hej med dig.
Jeg kigger på et gammelt kort, Jeg tror du skal gå ind i Ringkøbing Amt og Bølling Herred. Sædding Sogn. På kortet ligger Rærup lige op over Sædding.
Hvis det er den Rærup.
Hilsen Jytte der sidder på Falster.

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 19-05-08 19:12

hej Svend du har ret der mangler et r Rærup
ved du hvordan jeg kommer ind
Venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 19:13

Hvis det nu er Rærup du søger?
Så er der mindst 3 landsbyer med det navn i Danmark...

Hvis det er i nærheden af Viborg, så nok det i Nord Salling??

Svend, født lige ovre på den anden side af Hjarbæk Fjord

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 19:16
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-08 19:24

Og Rærup ved Hanstholm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 19:34

Hvorfor så Viborg?

Det Vestjyske Rærup ligger nok i dette sogn??

Lydum sogn, Vester Horne herred, Ribe amt

Tæt på Nr. Nebel, Svend

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-05-08 19:35
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 19:39

Her i sognetræf leder Ester efter slægtninge fra Rærup i Lydum sogn:
http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=988

prøv at kontakte hende, Svend

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 19:40

[CITAT]Svend, født lige ovre på den anden side af Hjarbæk Fjord

Hmm - hvor er egentlig den anden side af Hjarbæk fjord? Viborg siden eller Rærup siden?

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 19-05-08 19:42

Tak Svend jeg tror du er inde på det rigtige
venlige hilsen Jytte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 19:42

Du kunne jo også fortælle hvem du leder efter i Ræup?

Og mange ud over Ester vil kunne hjælpe dig?? Svend

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 19:50

Pantebogsattest 1880 - www.123hjemmeside.dk/
Marts 1870 står Ole Christiansen af Rærup indtegnet som Ejer af følgende Ejendom i ... 1864 fra Christian P. Olesen Rærup, for 150 Rdl. Eller 300 Kr. med ...
www.123hjemmeside.dk/slaegtsbogen/348091 - cache - Lignende sider

Skøde 1880 - www.123hjemmeside.dk/
Underskrevne J. J. Jakobsen af Rærup i Lydum Sogn Sælger, Skøder og overdrager hvad herved ... Rærup den mig efter Skøde tinglyste tilhørende Parcel Matr. ...
www.123hjemmeside.dk/slaegtsbogen/348090 - cache - Lignende sider
[ Flere resultater fra www.123hjemmeside.dk/slaegtsbogen/348090 ]

DDC - Dansk Design Center > Designviden > Artikler > Det vigtige ...
Og undervejs i samtalen faldt en bemærkning fra Henrik Blum, som Lars Ole Rærup hæftede sig ved. ”Han sagde, at det var hans drøm at designe produkter, ...
www.ddc.dk/DESIGNVIDEN/artikler/DN_04_05... - cache - Lignende sider

DOFbasen - af Dansk Ornitologisk Forening
[Sort Svane], 1 · Rærup, [ATL], Tid. 23/04/2008. [Sort Svane], 1 · R ... fjorden sammen med knopsvaner. [Sort Svane], 1 · R · Rærup, [GRA], Tid. 01/04/2008 ...
www.dofbasen.dk/search/search1.php?soeg=... - cache - Lignende sider

DIS-Forum :: AneEfterlysning :: Østerberg, Timring, 1917
Olaf Østerberg, født 20/8 1881, Opsund Mark, Rærup, Bregninge Sogn, Bølling Herred, ... 17.12.1879 i Ovtrup, død 30.12.1973 i Rærup Lydum. begr. ...
www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,9583... - cache - Lignende sider

Hold 1 Hold 2 Hanne Vestergaard Kaj Larsen Helle Kjær 36 45 Tove ...
Bent Larsen (Rærup). Niels Samuelsen. Henry Bender. Hold 2. Hold 3. Kaj Larsen ... Bent Larsen (Rærup). Birthe Rye. Henry Bender. 13. 17. Tonny Vestergaard ...
www.mb-support.dk/Hold%20C2.pdf - cache - Lignende sider

forrige12345678910næste

Nettet Billeder

Danmark Verden På tdc.dk og tdconline.dk

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-05-08 19:54

I måske naboer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 19:57

Til Valle:

>hvor er egentlig den anden side af Hjarbæk fjord? Viborg siden eller Rærup siden?

Hvis du befinder dig i Rærup i Salling, altså vest for Hjarbæk fjord,
er den anden side jo øst for Hjarbæk fjord...

Min hjemegn, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-05-08 19:57

SIBI

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-05-08 19:58

SIBI

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-08 20:07

og hvad betyder SIBI så? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-05-08 08:00

Her har du Lydum sogn med Rærup:
http://da.wikipedia.org/wiki/Lydum_Sogn

Der er flere slægtsbøger og andre slægtsforskere derfra, Svend

Kommentar
Fra : kaj-e-s

Dato : 21-05-08 01:05

Hej Jyttew
Der ligger et Rærup i Grinderslev sogn i Viborg Amt
m.v.´h.
kaj-e-s

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-05-08 07:49

Jeg forvekslede vist de to gange Jytte?

Det i NordSalling nævnte jeg jo allerførst på grund af Viborg...

Fra sognetræf:
Grinderslev sogn, Nørre herred, Viborg amt

Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-05-08 07:51

Her har du så Grinderslev sogn med det andet Rærup: Svend

http://da.wikipedia.org/wiki/Grinderslev_Sogn