/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
pengelån
Fra : sunsine
Vist : 325 gange
40 point
Dato : 03-03-03 23:09

jeg er en ung kvinde som er kommet i gæld... jeg er ikke registret i rki men kan ikke låne penge da min indkomst er under 200000 om året... er der nogle der kan hjælpe mig???mvh.sunsine.

Kommentar
Fra : childatom

Dato : 03-03-03 23:16

Jov du skal bare finde det rigtige pengeinstitut...

Det er det forkerte når de har den holdning....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 23:17

hvad med et quicklån..? har du prøvet det..? ansøningsskema findes på posthuse men husk bare på at renten er dyr på et sådant lån...!
det kommer ikke mig ved hvor du er kommet i gæld men hvis det er i banken må det være muligt at kunne få lavet en ordning hvis du snakker fornuftigt med dem.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : childatom

Dato : 03-03-03 23:18

Min indtægt er mindre end 200.000 og jeg har også står gæld og kan sagtens låne penge, så det er simpelthen et spørgsmål om at finde det rigtige pengeinstitut

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 03-03-03 23:25

Ja, som andre er inde på: Skift bank! Og ring rundt til en masse, bankerne er helt vilde for at få kunder, så de plejer at være til at snakke med. Da jeg sidst skiftede bank var jeg studerende og pokkers fattig, og de var helt med på det og tilbød forhøjelse af det ene og det andet lån, fordi der er heftig konkurrence om kunderne. Min gamle bank blev også temmeligt meget lettere at snakke med, da jeg havde været nede og sige at jeg ville skifte. Pludseligt var der ikke den ting vi ikke kunne finde ud af

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 03-03-03 23:33

vil lige indskyde at jeg har prøvet de " nemme steder " dvs posthuset quicklån og GE CAPITAL osv.. Det jeg gerne ville have svar på var - ikke bare at i skriver skift bank - jo det kunne jo være meget nemt hvis jeg vidste hvilken BANK jeg skulle skifte til - skriv lidt om jeres erfaringer om hvilke banker i er gået over til - hvor i har haft nemt ved at låne penge....
mvh sunsine

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-03-03 23:36

der går da bare totalt ged i de indlogs der hva`........ *GGG

Kommentar
Fra : childatom

Dato : 03-03-03 23:37

øh hvem er hvem nu er jeg forvirret ??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-03-03 23:38

nå, men skid være med hvem der er hvem .....

Hej Fnug/Sunshine

jeg har Den Danske Bank - uuuudemærket bank efter min mening .... og da jeg har haft dem altid kan jeg ikke råde dig til andre .....

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 03-03-03 23:38

jeg er fnug og sunsine...*LOL*

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 23:38

der er nok en der har to profiler....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-03-03 23:41

Ja tænk sig fnug den havde vi fanget ...

det er jo så osse tilladt - man må vel have alle de profiler man gider have - bare man selv har styr på det - så går det jo nok.

Fnoller

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 23:41

jeg har en kammerat som skiftede fra bg-bank til jydske bank pga 5000kr som han skulle låne.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 23:41

jeg har en kammerat som skiftede fra bg-bank til jydske bank pga 5000kr som han skulle låne.

Kommentar
Fra : donnerwetter

Dato : 03-03-03 23:43

har lige gjort følgende: skulle bruge penge så jeg pressede min bank med at jeg ville tage lån andre steder og vupti op kom pengene, i øvrigt er det muligt at komme ud af
gæld hvis man bare tænker anderledes end man er vant til. vi har i dk ikke noget der hedder penge 101, hvor vi lærer hvordan vi har med penge at gøre, og der er lidt synd for de fleste.
mvh
john tonajt@yahoo.dk

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 04-03-03 00:28

Jeg skiftede fra BG-bank til scandiabanken. Det er udlukket en netbank, hvorfor renter og gebyrer er langt billigere. Jeg er tilfreds.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 04-03-03 10:10

Jeg og min hustru var/er landet ret langt ude i hampen, havde levet langt over evne, og havde bl.a. taget en del af de der Quicklån-typer - vi endte med at skulle afvikle en del mere end vi havde råd til, tog os sammen og spurgte Danske Bank hvor vi begge har været kunder i ca. 35 år om de ville hjælpe - Nix.
Prøvede så for nyligt i Nordea og fik en fantastisk modtagelse, er ved at lægge hele molevitten om og får 6.000 mere til rent forbrug om måneden efter at der også er sat af til opsparinger. Jeg skal selvfølgelig lige nævne at vi begge har en god indtægt, samt bil og hus som dog var belånt til over skorstenen/udstødningsrøret. Jeg tror også at det hjælper at finde en lille afdeling.
Udover Nordea, har mine venner haft gode erfaringer med at skifte til Diskontobanken, Roskilde Bank, Forstædernes Bank og Amagerbanken.
Derfor - find en lille afdeling af en bank du har lyst til at være kunde i, tag alle papirer med og vær åben.
Held og lykke

Kommentar
Fra : craca

Dato : 04-03-03 10:22

Jeg havde BG-bank og forhørte mig hos lån&spar. Men da jeg så tog et møde og fortalte min bankrådgiver i BG-bank hvad lån&spar kunne tilbyde mig, valgte han at give mig samme tilbud+lidt til, så jeg blev. Jeg tror ikke det er så vigtigt hvilken bank, men måden man forhandler på, og hvordan den person er som man tilfældigvis kommer til at snakke med.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-03-03 16:53

Hvis man har en indtægt på under 200000,- og man har gæld og man ikke kan låne mere, burde klokkerne så ikke ringe, jeg tror ikke din bankmand/dame siger nej til dig fordi vedkommende er et dumt svin, men måske fordi at vedkommende ikke mener at din økonomi kan bære mere, det er jo kun lån og skal jo på et eller andet tidspunkt betales tilbage..

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 04-03-03 17:53

Kære Melander
Jeg vil give dig ret indtil et punkt, det kunne jo være at gælden ikke var så stor endda og at en forlængelse sammen med en forhøjelse kunne være fornuftig nok. Rettesnoren med 2,5 gange bruttolønnen giver jo alligevel op imod 500.000,- og det er da en slat - selvfølgelig skal alle andre forpligtelser da også teges i betragtning; men VILJEN til at betale tilbage vejer også tungt.
Bankfolk har det jo med at vurdere ud fra deres egen verden, og har ikke helt let ved at indse at andres forbrug kan være mindre end deres egne - tro mig, jeg har selv været på den anden side af skranken.
Lau

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-03-03 19:01

nu bliver det jo ikke oplyst hvor meget vedkommende skylder i forvejen

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 04-03-03 23:10

det er ikke så mange penge jeg skylder kun ca.30000kr mvh sunsine/fnug

Kommentar
Fra : IC46544

Dato : 13-03-03 19:11

Hej Sunshine

Jeg har 2 råd til dig

1. Generelt er der ikke ret mange der vil låne penge af netbankerne, de bruger dem kun til indlån, derfor er de meget venlige med at udstede lån til private

2. Danmarks billigste bank ligger i Vestjylland: Sparekassen nr. Nebel og Omegn ( de har også netbank) de er vist vildt populære, det er da et forsøg værd.

Jeg håber det hjælper

IC

Kommentar
Fra : IC46544

Dato : 13-03-03 19:11

Hej Sunshine

Jeg har 2 råd til dig

1. Generelt er der ikke ret mange der vil låne penge af netbankerne, de bruger dem kun til indlån, derfor er de meget venlige med at udstede lån til private

2. Danmarks billigste bank ligger i Vestjylland: Sparekassen nr. Nebel og Omegn ( de har også netbank) de er vist vildt populære, det er da et forsøg værd.

Jeg håber det hjælper

IC

Kommentar
Fra : spf

Dato : 06-05-03 22:43

Til en anden gang...

så prøve evt www.reko.dk

meningen er, at de meget snart kan låne penge ud...også til RKI registrede. Og uden krav om fast ejendom osv. Ganske interessant...

Håb for mange...