/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Beskyttelse - PLAY
Fra : goldbeckholst
Vist : 920 gange
200 point
Dato : 19-05-08 10:35

Hej
henter musik på tdc/musik/play, men det er beskyttet på en eller anden måde, så det ikke kan brændes. Hvordan fjerner jeg den beskyttelse???
Jeg har prøvet den vejledning om iPod og media player brænding på bilka's hj.side, men det duer ikke!
Kan Du mon komme med et bedre forslag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 10:46

Du kan ikke fjerne den beskyttelse, det står også på siden hos TDC at musikken er kun til at spille fra computeren eller en anden enhed du har hentet musikken ned til

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 10:54

Hmmm! Har ikke selv erfaring med musik fra TDC, men hvis du kigger på f.eks Infernal
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=28920516&wmencpid=92&artistid=492645

og så klikker på menuen Rettigheder så vil du se, at man ikke kan brænde dette nummer, men downloade flere gange. Jeg vil tro, at det gælder alt musik fra TDC - surt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:06

En løsning er jo at optage musikken samtidig med det høres...

Det kan gøres uden tab overhovedet...

Derefter kan du brænde det alt det du lyster...

http://www.e-soft.co.uk/FreeDownload.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 11:08

Når du er på siden som CLAN linker til, så klik ude til højre på PLAY Start Guide, der er en TDC mand som fortæller om PLAY, oven over kan du klikke og downloade betingelserne som PDF fil, der står på side 6: Om licenser

Her kan du læse om licenser til pc og mobil.

Om pc licensen

Hvert musikstykke har en licens. Den kommer automatisk ned på din pc, når
du afspiller din PLAY-musik i Windows Media Player.

Licensen er knyttet til hvert eneste stykke unik musik.

For at kunne afspille din musik, uden at være online, skal du klikke en enkelt
gang på det enkelte nummer, for at kunne afspille det senere. Det kan du
til gengæld gøre uafhængigt af, om du er logget på PLAY eller ej.

For hver gang du logger dig på, bliver dine licenser fornyet med 30 dage.
Hvis der går længere tid mellem du logger dig på med dit TDC Login, vil du se
en licens i Windows Media Player, hvor du bliver bedt om at logge dig ind på
tdc.dk/musik med dit TDC Login.

Du kan med fordel gemme alle dine PLAY-filer i den samme folder, så du har
check på, hvilken musik der er PLAY.

Vær opmærksom på, at den musik du har downloadet med PLAY ikke kan
overføres til mobile enheder som en mp3-afspiller eller lignende.

Det er ikke muligt at flytte musikken fra én pc til en anden, da licensen netop
beskytter musikken mod kopiering. Men du kan downloade musik til flere pc’er
via det samme TDC Login

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:14

De licenser er rent ud sagt kun et irritationsmoment....

Man kan ikke først dele noget ud og bagefter bestemme over det....

Der findes MASSER af audiograbber-programmer der kan omgå den slags ting....

og jeg har lidt svært ved at se der skulle være noget ulovligt i det sålænge det er til privatbrug...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 11:28

Hehe er det samme Refi som ikke ville hjælpe med pirat film forleden ellers er det korrekt, musikken kan optages og gemmes i et ubeskyttet format, for eksempel mp3

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-08 11:31

Hej

Dette klarer sagen koster 30 eu
http://tunebite.com/en/remove_drm/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:34

Der er sgu forskel på ulovlige film og gemning af ENS EGEN musik.....

Det skal jo ikke DELES UD til andre - det bliver piratkopier jo....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 11:35

Det tror jeg ikke på Klaudi, det du linker til kan bryde DRM på købt wma musik, PLAY er ikke købt og ikke beskyttet på samme måde, har du selv prøvet ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 11:37

Citat
gemning af ENS EGEN musik
det er ikke ens egen musik, musikken er LÅNT af TDC så længe du har abonnement, opsiger du din abonnement kan musikken ikke afspilles mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:45

Se DET er jo en anden snak....

Så er det jo lige før det bliver ulovligt

At musikken ikke længere kan afspilles, skyldes jo licensen ikke kan fornyes....

Står der noget i deres abobetingelser der siger musikker er LÅNT ?????

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 19-05-08 11:46

- ja det siger ligesom alt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 11:52

Der står i deres abonnements betingelser at musikken ikke kan afspilles hvis du opsiger abonnementet, så må det vel betragtes som lånt musik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:52

Citat
Det bemærkes, at den downloadede musik kun må anvendes til kundens eller den registrerede brugers eget private brug

Så kan man jo diskutere om det overhovedet er lovligt at "lytte" til musikken UDEN at være kunde....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:53

Citat
ikke kan

og IKKE MÅ er 2 forskellige ting

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 11:56

Jeg har heller ingen betænkeligheder ved at optage musikken fra PLAY hvis jeg ellers kunne bruge tjenesten, det kan jeg ikke fordi jeg har cvr nummer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-08 12:00
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-08 12:04

Citat
PLAY-musik på mobilen er ulovligt

07-05-08: 15:09 | af: Mona Henriksen

Ifølge loven om ophavsret må du lytte men ikke kopiere. Derfor er det også forbudt at bryde den beskyttelse, der er på sange på TDCs musiktjeneste, PLAY, hvis formålet er at kopiere musikken til eksempelvis mobiltelefonen eller mp3-afspilleren.

Kopieringer er i alle henseender ulovlige, hvis tilladelsen ikke indgår i licensen til sangen. Det er altså med andre ord forbudt at konvertere beskyttet musik og afspille den på mobilen eller mp3-afspilleren, da der på denne måde skabes en varig kopi.

Det skriver Mobilsiden.dk på baggrund af en bekræftelse af reglerne fra Kulturministeriet.

Dermed sætter loven en effektiv stopper for spekulationer om, hvorvidt det er lovligt for private, at konvertere de såkaldte DRM-beskyttede (Digital Rights Management, red.) musikfiler.

Beskyttelsen må kun brydes, hvis det ellers er umuligt at lytte til musikken - det kan f.eks. være hvis computerens styresystem ikke understøtter det beskyttede materiale.

TDC: Lovlig kopiering på vej

For kunder hos TDC Mobil er reglerne dog lidt anderledes, da disse kunder, som en del af deres mobilabonnement, har ret til at hente PLAY-musik direkte fra mobilen. Dermed overtræder disse kunder altså ikke ophavsretsloven.

Men hos telegiganten er man godt klar over, at mange kunder gerne vil lytte til musik på f.eks. mp3-afspilleren eller mobilen. Derfor lancerer den senere i år, et nyt produkt, hvor kunderne kan kopiere musikken lovligt - mod en betaling.

Begræsningerne i musikken på PLAY er indført, for at forhindre piratkopiering og for at få pladeselskaberne til at gå med på en "fri download af musik"-aftale.

Så er ulovligheden vist desværre slået FAST

Urimeligt

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 19-05-08 12:06

Optage musikken uden tab????

Det kræver vist en forklaring til lille mig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 12:13

Nu hvor vi er i gang med at "fuske"... hvorfor så ikke "låne" melodien/melodierne med Limewire?
http://www.limewire.com/ så er man da ud over 'det problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-08 12:15

Det er jo netop fordi musikken i PLAY kan hentes gratis, betingelserne er ikke så strenge for købte wma filer, der må man godt bryde DRM hvis bilradioen eller mp3 afspilleren ikke kan afspille formatet, spørger har jo også forsøgt med guiden fra Bilka, som virker hvis musikken er købt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 12:19

Citat
Optage musikken uden tab????

Det kræver vist en forklaring til lille mig

Der er INGEN tab hvis du bruger et ordentligt program...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-08 12:19

https://www.netmusik.dk/netmusik2006/

Bibliotekerne benytter sig af samme system som TDC-play.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 12:20

Citat
hvorfor så ikke "låne" melodien/melodierne med Limewire

Fordi det er TYVERI af andres musik.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 12:21

'det er at "optage" sgu' også - længere er den ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 12:29

Forbyd lydudstyr
Forbyd fotoudstyr
Forbyd PCprogrammer
Dødsstraf for kopiering

Så er de vist garderet.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 12:36

'det der foto... gælder vel også politiet (fartkontrol)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-08 12:51

Citat
'det der foto...

Mit det der foto, har en vis farveforskydning i retning af det røde.
Om det er hastighed eller sprit vides ikke endnu, sagen er ikke opklaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 13:05

Selvfølgelig gælder det fartkontroller....

Særlig hvis det kan ses HVEM der fører bilen - så skal man spørge først

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 13:17

Kan man ikke påberåbe sig copyright og så forlange et gebyr på 2 x bøden eller mere?
Hvis man så synger samtidigt, så kan vi sikkert også forlange Koda-afgift

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 14:13

Godkendelse af svar
Fra : goldbeckholst

Dato : 19-05-08 15:36

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 19-05-08 15:52
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 21:46

Selv tak...

Kommentar
Fra : mallefan

Dato : 20-10-09 22:13

Hejsa...min datter på 12 har downloaded programmet limewire, ligesom mange fra hendes klasse iøvrigt...Er der nogen der ved om det er ulovligt at bruge dette program?? Synes der står en bunke om licens og ophavsret..Summasumarum: er det ulovligt, skal hun holde fingrene væk, og nøjes med TDC PLAY ..
Mvh Joan