/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Hvordan måler man seertal?
Fra : Krassus
Vist : 2114 gange
49 point
Dato : 18-05-08 20:33

Når man nu hører at et program som "vild med dans" eller "varm på is" scorer over en million seere (okay okay måske ikke varm på is!!) når programmet bliver sendt - hvordan måler man så dette?
Du kan jo ikke teknisk gå ind og se hvilke programmer der kører på folks tv's, anvender man målgrupper og statistik eller hvordan?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-05-08 20:37

Der er en tilfældigt udvalgt gruppe seere der har en box der registrere hvad de ser og sender info tilbage. Tror faktisk det er Gallup der laver det... Kendte en der engang blev tilbudt at få sådan en box.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-05-08 20:42

Jeg har deltaget i en undersøgelse omkring hvad man ser hvornår. Jeg blev ringet op af DR og sagde ja til at deltage.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-05-08 20:42

Og så extrapolerer de ud fra de antal bokse de har, så resultatet er ret usikkert.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 59 point
Dato : 18-05-08 20:48
Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 18-05-08 23:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-05-08 02:21

Du er dælme osse så klog Refi LOOL Men man kan snyde3 dem. Du skal have 2 TV. Et med box og et uden. Så tænder du for dem begge og ser kun på det uden box. HAHAHAHA Orv hvor blir de snydt LOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 07:53

Statistik har ALTID være de største løgne der findes....

Man kan få præcis det svar man søger - eller det modsatte....

Det er helt et spørgsmål om HVORDAN man bruger den....