/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Anden verdenskrig...
Fra : Jesper-84
Vist : 507 gange
20 point
Dato : 17-05-08 20:51

Hej alle...

Jeg samler alt muligt fra anden verdenskrig. Hovedesageligt fra tysk side. Har bl.a et kæmpe stort flag som er 6 meter langt og 1,5 meter bredt. Samler bajonetter, hjelme ridderkors, alt muligt som mange ville kalde noget skræmmel og ville synes at "det var da noget åndssvagt noget at samle på"...Men noget jeg mangler er noget litteratur der omhandler disse militære samle-objekter. Med både tekst og billeder. Så man ligesom har et overblik over hvad der findes af ting og sager indenfor alle mulige kategorier. Så som våben, beklædning, medaljer, flag o.s.v...

Også for at have en bedre mulighed for at vurdere om de effekter man kigger på er ægte eller uægte så man ikke f.eks kaster flere tusinde kroner efter noget der viser sig at være en værdiløs kopi...

Så jeg håber at der er andre der intereserer sig for anden verdenskrig og som også samler effekter derfra og kan anbefale nogle gode bøger...

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-08 21:15
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-05-08 21:24

Måske du også kan få hjælp her

http://www.froeslevlejrensmuseum.dk/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 21:49
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 22:00

Her er mere om anden verdenskrig:
http://da.wikipedia.org/wiki/Clearingmord

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 22:06
Kommentar
Fra : Jesper-84

Dato : 17-05-08 22:07

HelleBirgitte: Kan godt være! tak for det!

Til jer andre: Tak for linkene, men de har ingen videre interesse, er pt. mere intereseret i at købe rigtige bøger som netop omhandler tyske samleobjekter...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 22:11

Godkendelse af svar
Fra : Jesper-84

Dato : 17-05-08 22:28

Takker!

På den side du linkede til var der et link til http://www.antiquecorner.dk/ som jeg har benyttet mig af! Hurtig og rimelig præcis besvarelse. Kunne næsten ikke være bedre...

Ha' en go aften...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-05-08 06:22

Mange tak

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-05-08 09:44

Det undrer mig at man kan interesserere sig for disse våben, - helt uden at tænke på hvad de blev brugt til!