/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Sværddrage gravid?
Fra : Hop30
Vist : 3526 gange
50 point
Dato : 17-05-08 15:04

Hej, jeg har nogle sværddrager og nogle platyer, og det ser ud til at jeg har 2 høj gravide platyer og 2 høj gravide sværddrager.
Og jeg går spændt og venter men det ser ikke ud som om der sker noget.
Er der nogle der kan hjælpe med at se om de er gravide og hvor lang tid der vil gå før de føder?
De har alle symptomer på at de snart skulle føde, men ugene går og der sker intet.

Se billeder af fiskene på dette link:
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=738910

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-08 16:32

Kan ikke se nogen, som snart skal have unger. Det er vist indbildt eller uskarpe billeder.

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 17-05-08 16:51

Transor, hvad er der da af symptomer på en hun der snart føder så ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-08 17:44

Du kan næsten se ungesne som sorte klumber nede tæt ved gattet.
Det er ikke nok at fisken er fed.

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 17-05-08 18:16

Kan du ikke se det sorte ved gattet da ?, det må bare være billedernes kvalitet så!
men når jeg sidder og kigger på dem i mit akvarie, så er det altså en stor sort klump

Hvad jeg ved om at de er gravide er:
De er fede.
De bliver sorte ved gattet.
De bliver firkantet og flad på maven. Og det er de begge to!

Men det er nok bare mig der er dårlig til at tage billeder af fisk der svømmer! :D

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-08 18:56

Hvis vi nu som eks. tager det midterste billede du har lagt ind....så kan du på nede siden af fisken se ligesom en mørk "halvmåne".....når det nærmer sig, at den skal føde, er det mørke stykke nærmest trekantet og hvor spidsen af "trekanten" går helt hen til den bageste finne under maven.

jeg er ikke engang sikker på de er med unger i det hele taget, for indvoldene kan også ses som noget mørkt

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 17-05-08 20:01

Nå okay... fik bare af vide af forhandleren at jeg skulle være opmærksom, da de snart ville føde.