/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kickstart?
Fra : Whee
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 17-05-08 12:54

Hejsa!

Er der nogle der kan komme med nogle tips til hvordan man starter den hurtigst? Jeg har nemlig problemer med at starte den, jeg er vidst den eneste der har. Alle andre som prøver plejer at kunne starte den i første huk. Jeg gør alt som de også gør, men kan det have noget at gøre med at jeg ikke sparker hårdt nok? Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre! :/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-08 13:08

Ja det er nok fordi du ikke sparker hårdt nok.
Vægten henover, den rigtige vinkel, og hårdt nok tryk.
Ingen gas, eller meget lidt.
Desuden bør man lukke sine spørgsmål.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Whee

Dato : 17-05-08 13:53

Vægten henover hvor? Til den side hvor kickstarteren er? :)

De er lukkede nu

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 17-05-08 14:27

Kan være fordi din knallert er kold når du prøver, man plejer ikke at kunne startet den i første huk. Når den er kold :=) ,husk brug lidt chooker når den er kold

Kommentar
Fra : Whee

Dato : 17-05-08 16:05

Hurtigt så !

Jeg sætter nøgle i, tænder der. Åbner for benzinhanen. Sætter choker til. Drejer på speedertingen. Sparker i kickstarteren! Og så drukner jeg den bare..

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-08 21:20

Nu der godt nok automat choker på min scooter men jeg kan da fortælle om min erfaring.
Istedet for bare at tråde med at samme på kickstarteren så tråd lige lidt og find det punkt hvor den giver mest modstand sådan at kickstarteren er hvor den plejer så starte den med at blive drejet rundt det sted som yder mest modstand også når du giver den et godt spark så bliver stemplet hevet must muligt op og ned i et hug.

På min scooter hjælper det helt klart også at dreje lidt på gas håndtaget.

Og ja hvis du har manuel choker så skal den være helt inde fra starten så bliver der sendt mere benzin ind i cylinderen som hjælper med at starte.

Så hjælper det også meget at slukke for lyset på kontakten. Min forlygte drives kun at motoren så det giver modstand at drive forlygten og den kan vi godt undvære når vi skal starte så slå lyset fra.

Så skal du regnet med at når du har stået i 5 minutter og prøvet og prøvet så har du ligesom haft din chance også bliver det nok mere svær at starte fordi den har fået for meget benzin.

Men altså det jo ik andet for end at prøve og prøve indtil du lærer det.

Også skal det siges at den starter anderledes når den har stået hele natten og hvis du har været ude og kører en tur.

Godkendelse af svar
Fra : Whee

Dato : 17-05-08 22:34

Tak for svaret scootergrisen! Det lyder ret fornuftigt :) Jeg har ikke så meget erfaring med sådan noget :)