/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Apple Cinema skærm til pc ?
Fra : Gojen
Vist : 1120 gange
300 point
Dato : 17-05-08 11:29

Hej

Jeg har netop købt en Aplle Cinema skærm til min pc.

Inden jeg købte den hos forhandleren spurgte jeg om den kunne bruges til en alm. pc og det påstod han at den kunne.

Mit problem ligger i, at når jeg sætter den bagi computeren reagere den ikke når pc´en bliver tændt. Hvis jeg sætter min gamle skærm til samtidigt reagere den stadigvæk ik, men det gør min gamle skærm derimod. Når jeg kommer ind i Windows XP, kan jeg få gang i Mac skærmen hvis jeg sætter den til sekundær. Opløsningen er ikke særlig høj og jeg kan ikke ændre den.

Hvis jeg hiver stikket ud til min oprindelige pc skræm, fungere Mac skærmen stadigvæk, men problemet kommer igen så snart jeg genstarter.

Hvordan får jeg Mac Skærmen til at fungere som primær skærm ??

Håber nogen har et bud på hvad der kan være galt... Desuden er mit grafikkort Ati Radeon 9000

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 11:47

Citat
Pc-kompatibel

En DVI-forbindelse giver dig mulighed for at bruge en Apple-skærm med en pc. Hvis dit grafikkort understøtter DVI med DDC-teknologi til fremvisning på en bred skærm, burde du kunne slutte din pc til en Cinema Display.

Dit grafikkort SKAL understøtte - det gør det sikkert ikke....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 11:54
Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 17-05-08 13:13

Hej

Tak for dit hurtige svar...

Mit grafikkort har 3 udgange... Vga, S-stik og Dvi udgang... Burde jeg ikke kunne bruge den så ? Eller så vidt jeg har forstået det - skal den så være mac comfortable ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 13:21

Ja - den skal være Mac-kompatibel....

Der laves tilsyneladende et Ati Radeon 9000 specielt til det formål....

Så jeg tror desværre ikke du får det til at virke anderledes end det gør nu uden at skifte....

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 17-05-08 13:39

Ah okay... Hvor irreterende.. Ved du det er billigst at skulle købe sådan et og hvad prisen nogenlunde er ?

Tak for svaret !!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 13:57

Prøv at læse lidt mere her....

Det skulle være muligt at bruge skærmen til en PC blot skærmkortet har DVI udgang.....

http://www.apple.com/displays/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 14:06
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-05-08 14:13

Jeg kom til at tænke på at i BIOS opsætningen kan man vælge f.eks og ens primære grafik kort skal være PCI eller AGP så kan det ikke tænkes at det er en funktion hvor du kan vælge om din skærm skal starte med DVI eller SUB-D stikket hvis det altså er dem du bruger.
Det bare en ide.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 17-05-08 16:36

Jeg er ret sikker på at dit radeon 9000 grafikkort virker fint med en Apple Cinema skærm. Det er blot et spørgsmål om at konfigurere Windows til at benytte den. Men hvis du har brug for hjælp med hvordan du konfigurere Windows tror jeg du måske vil have mere held med at rette dit spørgsmål til en gruppe der tager sig af den slags. Jeg har selv Apple Cinema skærme sluttet til både min PC og til min Mac og de virker fint med dem begge.

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 17-05-08 21:45

Hej UlrikB

Okay, det kunne da være ret fedt. Men kan du godt køre din Mac Cinema alene ?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 19-05-08 22:38

"... køre din Mac Cinema alene?"
Øhh, jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener. Jeg finder det personligt mest spænende når min Apple Cinema skærm er tilsluttet et andet apparat, som f.eks. en computer og ikke bare står tændt alene!?
Hvis det du egentligt ville spørge om var om jeg samtidigt har andre end Apple Cinema skærmen tilsluttet PCen, så er svaret : nej, det har jeg ikke. PCen er kun tilsluttet Apple Cinema skærmen. Og det virker som sagt upåklageligt.