/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvor finder jeg en triac T1235
Fra : patrol2
Vist : 982 gange
300 point
Dato : 17-05-08 08:25

Hej..
Søger lidt hjælp til at finde / købe en Triac T1235.
Skal bruges til noget motorstyring.

Helst i Danmark.

På forhånd tak )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-05-08 08:40

Hej

Prøv Vejle RC

Det kan jo være de kan skaffe den, eller der er en du kan erstatte med.
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showGroup=7&subGroup=TRIACER

mvh klaudi

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-05-08 08:51
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-05-08 09:06

Hvis det er mange du skal bruge, kunne du jo feks få dem fra USA. Det er en helt anden pris end fra RS, men selvfølgelig, er det kun 1 stk. du skal bruge, ender RS nok med at være billigst.
De sælges forresten kun i 5 styks pakininger fra RS.

Linket til en forhandler i USA er her:
http://www.jameco.com/webapp/wcs/stores/servlet/KeywordSearchResultView?langId=-1&storeId=10001&catalogId=10001&searchType=k&searchValue=triac%20t1235&categoryId=51090&rscount=1

MVH

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 09:42

Her måske:
http://www.aanielsen.dk/
eller
http://www.brinck.dk/

Jeg har ikke fundet din triac - men ellers ring til dem.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-05-08 09:45

Eyvind:

Du trænger til lidt opdatering

Brinck lukkede butikken 1/4-08

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-05-08 09:57

Hmmm Eyvind, måske ikke alligevel.
Butikken er kommet med i en kæde. Havde fået det indtryk, at Brinck forsvandt, men åbentbart ikke helt. Deres byggesæt udgår, ligesom noget af varesortimentet udskiftes.

MVH

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 10:08

- så kan man snart ikke lege med elektronik mere.
Det er jo ikke alle som kan købe hos RS.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-05-08 10:23

Du burde kunne bruge denne fra Vejle RC
T1212NJ - TRIAC 800V/12A IGT 50MA
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showGroup=7&subGroup=TRIACER

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 17-05-08 11:39

her kan du sikkert købe den
http://www.hennings-electronic.dk/

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-08 16:52

Klaudis link er godt nok hvis det gælder en simpel styringmed on-off eller snitvinkel kontrol.

Hvis du skal lave noget smartere , skal du se på flere data også specielt er max du/dt interesseant ved høje frekvenser, eller specielle kobliger.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 17-05-08 20:18

Hej

Takker foreløbigt for de mange gode reflektioner.

Sagen er - at jeg bestilte dem hos RS - der sket bare ikke mere.. fik dem ikke. Jeg skrev til dem, om hvor de blev af, det har jeg heller ikke hørt tilbage på. Den med den fem stk. pakning havde jeg dog ikke set, mon det er årsagen???
I middags (fjernet nu) var der et indlæg til et firma som også havde dem på lager(husker desværre ikke navnet) dem har jeg også kontakte... de ville ikke tage dem hjem fra England.
Triac'cen skal bruges i et / på et printkort hvor den er stået af, såe.. der er ikke tale om nogen nykonstruktiomn.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-08 21:19

www.hennings-electronic.dk
Er et godt tip.
Siden er ikke ret godt opdateret.. Men ring til ham, der er ikke det han ikke har/kan skaffe til fornuftige penge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 22:54

Måske kan en af disse to erstatte den du skal bruge:
07.T1210MH Triac 600V 12A Igt=25mA 17.40 kr.
07.T1612MH Triac 600V 16A Igt=50mA 19.00 kr.

Set hos http://www.aanielsen.dk/
halvledere > scr triac

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-05-08 07:11

RS de har kun åben man-fredag
de tager altid telefonen når jeg ringer??

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-05-08 22:33

Hej!!! Og tak for gode forslag...
Det går da helt galt... hos RS...Har for dage siden bestilt triacen, men fik dem jo ikke. Ringede i dag til dem for at rykke for varen. Du har dem i morgen....var ordene..
Medens jeg talte med ekspedienten i tlf'en udbrød hun pludseligt (har navnet på damen) - nej nej, nu kom jeg til at slette dine kontooplysninger, så nu kan jeg ikke hæve pengene for varen. For at få triacene må du lige ringe dine kontooplysninger tilbage, så ville hun indsætte dem igen, så jeg kunne få triacene.
Det gør jeg så ikke. Vil fremgangsmåden ikke være at slette orderen og så lave en ny???

Gosh.. det har jeg dog aldrig oplevet før...

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 31-05-08 18:04

Hej

Har nu forsøgt mig frem..
Åbenbart er der ingen der kan skaffe triacen T1235. Hjem, lidt træls når man lige står og mangler den..
Fra USA argh - nok ikke lige mig..

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 31-05-08 22:18

det kan ikke passe at du ikke kan bruge en erstatning i stedet.
hvilken hustype ? hvor stor strøm skal den trække ? og hvad er V max. ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-06-08 05:55
Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 01-06-08 07:51

Ja lige nøjagtig.
Det med en erst5atning er jeg ikke skrap nok til at overskue. En evt erstatning skulle jo gerne være på højde med den originale.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-06-08 12:12

Ikke på lager. Til levering: 23/06/2008 hos rs
københavn T1235H-600TRG

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 01-06-08 13:37

Ja det har de også fortalt mig. Men når man taler med dem, er tidspunktet for levering et helt andet.

Bliver nok nødt til at vente på den, men det går jo også nok.

Og tak for alle de gode indput der er kommet-)))

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 14-06-08 20:13

Hej
Jeg har skam ikke glemt alle de gode råd jeg fik - men har stadigt ikke fået nogle T1235.
Rs. har lovet at ringe tilbage, når og hvis, de får dem på lager.
RS. er dem der er mest tiltro til lige nu.
Tror jeg siger tak her, og giver mine lovet point til Rotw.
Tak til alle for hjælpen)