/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
E111 blanket
Fra : pspgirl
Vist : 1210 gange
100 point
Dato : 16-05-08 13:14

hejsa
mon nogle kan hjælpe
jeg sidder i Italien
er desværre blevet syg
har ikke min adresse i DK mere og min opholdstilladelse her er ikke kommet igennem endnu ....
jeg skal bruge en E111 blanket for at kunne komme til lægen uden at betale en formue
alt jeg kan finde på nettet er at jeg skal kontakte min bopælskommune og få denne blanket
men de har allerede slettet mig i DK og her er jeg endnu ikke registeret
og kan ikke finde noget der kan hjælpe mig videre

knus pspgirl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 13:20

Så længe du IKKE har fået opholdsattesten er du IKKE slettet i DK....

Muligt du står som værende flyttet til udlandet, men så længe det ikke er på plads tilhører du stadig DK.

Så nemt er det heller ikke at blive væk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 13:23

Citat
The European Health Insurance Card is taking over from the E111 from January 1st 2006. There will now be a standardised card to cover each country. The card is used to provide free or reduced-cost medical treatment in the event off illness whilst in the European Union. It can also cover treatment for certain pre-existing illnesses, such as diabetes. Maternity care is also covered and kidney dialysis and oxygen therapy can be covered by prior arrangement.

The cards are very easy to use. If you are taken ill in the EU and need to have medical treatment, you just show the card to the local health officials. Then, in almost every case, you will be treated for free as you are on the National Health Service. You must be aware, though, that you would not be covered for treatment at a private health centre. This can cause a problem as at some resorts you are collected by private ambulance and taken to a private clinic.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-05-08 13:25

Du kan ikke få en E111 andre steder fra, end din hjemkommune. E111 dækker det samme, som Det Blå Sygesikringskort, dækker i dag. Dog max et år af gangen

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 16-05-08 13:26

ja det har jeg læst mig frem til på nettet
men desværre har jeg ikke det kort "The European Health Insurance Card" har stadig mit gule sygesikringskort og det vil de ikke godtage her da der ikke er en udløbsdato på
derfor skal jeg bruge en E111 blanket

hilsen pspgirl

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 16-05-08 13:27

problemet er jeg ikke har en "hjemkommune" i øjeblikket

pspgirl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-08 13:35
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 13:47

Din "hjemkommune" er stadig der hvor du flyttede FRA....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 13:48

Jeg undrer mig over de har accepteret en flytning UDEN at informere dig....