/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
browser
Fra : hovsada
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 15-05-08 21:14

når jeg ikke kan komme ind på spil.tv2 står der at jeg skal prøve at lukke min browser ned !!+

hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 15-05-08 21:28

Hvordan du lukker din browser ned? Du trykker jo bare på det røde kryds oppe i højre hjørne..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-05-08 21:28

Spørg du hvordan du lukker din browser ned?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-08 22:19

Højreklik på browsericonet på processlinien og luk

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-08 22:36

Okay, skal vi komme med den mest korrekte forklaring, hvis vi ser bort fra den hvor vi klikker på det hvide kryds i den røde firkant, oppe i højre hjørne.

Højreklik eller tryk "Ctrl+Alt+Del", vælge Jobliste, klik på fanebladet "Processer", derinde skal du finde en process der hedder iexplore.exe, klik på den for at markere den og klik på knappen "Afslut proces", som er nede i højre hjørne.

Dette vil lukke ALLE der browser (Internet Explore) vinduere der er åbne, så gør det ikke hvis du er igang med noget som du skal bruge eller du skal gemme for det ikke går tabt.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 15-05-08 22:42

Hmm... til almindelig orientering, så bliver man stadigvæk ikke født til at vide, hvad en "browser" er for noget.

hovsada> "Browseren" er det program, du bruger til at se hjemmesider i på internettet. Og det er det program, du skal lukke og starte op forfra igen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-05-08 23:32

Prøv i stedet at trykke på F5, så opdatere du din browser...

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 16-05-08 01:08

Tak for svaret webnoob.

takker for svaret- vidste egentlig ikke rigtig , hvad browseren er for en "størrelse"

..fandt iexplore.exe men hvad er alle "de andre" ?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-05-08 01:09

også tak til "justuniverse"

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-05-08 01:34

Ja en Browser er det program som bruges til at se hjemmesider med.

F.eks er Internet Explorer en browser og det filnavn er iexplore.exe ligesom du skrev. Du behøver normalt ikke at kende filnavnet, det ligge gerne en genvej på skrivebordet eller i din start menu.

Af andre browsere kan nævnes Opera, den bruger jeg selvom og syns det er bedst.
Så der Firefox og Mozilla som minder om hinanden.
Så der Safari som vist mest bruges på Apple computere.
Så der en masse andre... SeaMonkey, Lynx, Flock osv men du kan jo prøve og finde dem på nettet hvis du vil bruge de andre.

Hvis du ik kender www.google.dk så prøv og gå derind og skriv det du søger. Happy browsing

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-08 11:05

Citat
..fandt iexplore.exe men hvad er alle "de andre" ?

Jeg går ud fra du mener alle de andre processer du kan se i joblisten. Nu hvad jeg ikke hvilke du har og hvor mange du har, men en lille procentdel af dem er processer det skal vøre der for at windows kan køre, resten er processer som er der for at din programmer kan køre, du med sikkerhed en der hedder "msnmsgr.exe", det er for Messenger, du har sikkert også en der hedder "spoolsv.exe den er der for at du kan printe.

Det en lille forklaring. Håber du hjalp lidt på forståelsen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-08 11:05

Og så skal jeg da lige sige tak for pointene.